Ga naar inhoud

VFR800 Vtec 2006 sleutel draait niet van tankdop


dude-nl
 Delen

Aanbevolen berichten

Hi all,

 

Inmiddels heb ik 1 van mijn Vtec's verkocht.

Nu belt de koper mij dat hij de tankdop niet openkrijgt.

Naar zeggen is alles geprobeerd qua WD40 etc.

 

Heb al aangegeven dat hij beter slotspray kan gebruiken ipv commerciele bende maar wat is de oplossing als hij hem echt niet open krijgt?

Beetje lullig zo aangezien hij hem net een paar dagen geleden van mij gekocht heeft.

 

Ik heb zelf overigens nooit problemen ermee gehad, zal je altijd zien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn inderdaad knap lullige dingetjes.  Heb het ooit met een andere motor gehad. Wat toen wel hielp is de tankdop stevig naar beneden drukken terwijl je de sleutel omdraait. En - als ie lang niet open is geweest - toch voorzichtig met een kunststof hamer tikjes geven.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd de dop aandrukken lichte spanning op de sleutel zetten en dan klompjes geven met kunstof hamer, dus dan kom je 1 hand tekort. 

Ook even inspuiten met teflon spray en evt met lucht erdoor persen denk hierbij om de ogen. 

Als hij los is uit elkaar halen en schoonmaken en smeren 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de tankdop heen zit een ring met (bij Honda meestal) 7 boutjes.
Daarvan zijn er 4 echt, en 3 vals (die doen niets).
Even de boutjes iets lossen, en dan bovenstaande handelingen doen. Dan lukt het vaak net iets beter.

En absoluut geen vet of WD40 in een slot gebruiken, dan vervuilt het slot veel sneller.
Grafietspray of slotspray (bijvoorbeeld van ABUS) gebruiken, en je kan jaren verder....

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...