Ga naar inhoud

gesmolten kabel alternator?


peter fille
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja, dat is inderdaad de kabel naar je alternator. Als ie er zo aan toe is, is het een kwestie van tijd voordat ie verder stuk is en je naast de weg staat met een lege accu [emoji6].

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het nog werkt zoals het hoort kan je ook nog gewoon net op tijd zijn.

Doorrijden met die stekker is een doodvonnis voor de stator (alternator op z'n Belgisch). Je kan die draden het best direct aan elkaar solderen en verder zou ik niets doen tot hij echt stuk is.

Meestal gaat bij een stator 1 fase stuk en dan kan je hem als hij niet meer start op de accu aanduwen en gewoon naar huis rijden.

Heb ik al 2 keer gehad.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Peter,

Ik heb deze nu een paar maand zitten en tot nu toe geen klagen..

https://www.nr1motor.nl/stator-cd1567.html

https://www.nr1motor.nl/dynamodeksel-pakking-cc9875-voor-honda-vfr-800-2004.html

Stekkers afknippen en solderen.

(Ik woon zelf in Kessel Lo dus in geval van.... maar we moeten eerst terug buiten mogen natuurlijk :))

 

Ik zou voor mezelf de kabel afknippen aan de kant van de stator en daar solderen zodat bij een volgende panne (als die er nog zou komen) enkel de linkerkant open gemaakt moet worden en er niet meer onderdoor en naar rechts kabel moet doorgevoerd worden. Op deze manier heb je wel 2X gesoldeerd maar als dat goed gedaan is, is er geen probleem.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. En omdat het gaatje waar de olie door binnenkomt deels geblokkeerd is die een leiding van het VTEC systeem komt er schijnbaar niet genoeg koeling wat de reden is van het verbranden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Bart Bever zei:

Dag Peter,

Ik heb deze nu een paar maand zitten en tot nu toe geen klagen..

https://www.nr1motor.nl/stator-cd1567.html

https://www.nr1motor.nl/dynamodeksel-pakking-cc9875-voor-honda-vfr-800-2004.html

Stekkers afknippen en solderen.

(Ik woon zelf in Kessel Lo dus in geval van.... maar we moeten eerst terug buiten mogen natuurlijk :))

 

Ik zou voor mezelf de kabel afknippen aan de kant van de stator en daar solderen zodat bij een volgende panne (als die er nog zou komen) enkel de linkerkant open gemaakt moet worden en er niet meer onderdoor en naar rechts kabel moet doorgevoerd worden. Op deze manier heb je wel 2X gesoldeerd maar als dat goed gedaan is, is er geen probleem.

 

 

 

heb ze besteld 😉 levering volgende week

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Ray zei:

Ja. En omdat het gaatje waar de olie door binnenkomt deels geblokkeerd is die een leiding van het VTEC systeem komt er schijnbaar niet genoeg koeling wat de reden is van het verbranden.

moet ik nog een gaatje proper maken dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...