Ga naar inhoud

TomTom Go Mobile-app en TomTom MyDrive


Aanbevolen berichten

Niet updaten dus. Ik herhaal. Niet updaten!

 

 

Beetje flauw dit. Maar als ik dit had geweten. Dan had ik zeker niet geupdate. Ik heb een abbonement tot 2022. Toen der tijd bijbetaald. Je kon in de oude tomtom app nog gewoon bijbetalen en dus een paar jaar erbij kopen. Nu moet je afwachten tot je abbo afloopt. Een jaar. Dan kan je weer opnieuw bijkopen. Iets wat ik heel irritant vind. Het is naar mijn idee alleen maar om ieder jaar weer te herevalueren of de prijs niet omhoog kan.

 

Ook de herhaaldelijke irritante popups, dat tomtom zou updaten, is heel irritant. Ik ben er dus ingetrapt en heb geupdate. Ik ben dus een van de "gelukkigen"die de nieuwste app heeft. Zit nu dus tot 2022 vast aan een abbo waar ik niks aan heb. Nou ja, niks is niet waar. Maar ik gebruik hem vooral om die gpx routes in te laden. Overigens gaat het verhaal dat ze de hele 'mijn routes' eruit gaan halen. Tegen meerprijs aan gaan bieden. Wat me niet echt zou verbazen.

 

Daarom dus niet updaten. ZIe ook de reviews in Google play. Als je daar even doorheen scrolled, dan zie je ook dat er nu een aantal mensen zijn die dezelfde klacht hebben als ik. Doe er je voordeel mee.

 

Groet,

 

Milwel

 

Ik dacht ik maak maar even een screenshot van een van de mensen die nu de problemen ervaart. Somt het goed op.

tomtom.jpg

aangepast door milwel traamen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat uitschakelen van updates lijkt bijzonder slim te zijn. Vooral erg spijtig voor de klanten die TomTom vertrouwden en wel die update hebben geaccepteerd.

Zeer zeer slordig dat een groot en gerespecteerd bedrijf als TomTom zo een ondoordacht iets doet en daardoor zoveel van de betalende klanten dupeert. Vooral de duur van dat duperen is denk ik niet verstandig. Klanten willen best loyaal zijn, maar klanten hebben vooral een keuze. Van wederzijds respect lijkt hier dan geen sprake. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden van het ondoordachte is denk ik wel te beredeneren. 

De nieuwe App is midden vorig jaar eerst uitgekomen voor de Apple. De Apple versie heeft nooit GPX ondersteuning gekend (ook de vorige versie niet). Daardoor was het probleem van de missende ondersteuning niet zo groot. Pas toen de versie voor Android uitkwam barstte de bom vanwege de missende GPX ondersteuning. En wellicht was dat het moment dat de TomTom developers zich achter de oren ging krabben.

aangepast door Athome
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook raar beleid van TomTom. Wat ik begreep is dat door de totaal andere kaartstructuur die de nieuwe app gebruikt, het erg moeilijk is de oude routes te synchroniseren. Maar daardoor is de app dus voor zo'n beetje alle motorrijders ter wereld onbruikbaar geworden. Dat lijkt me toch een behoorlijke markt. Terwijl men voor motorrijders de 1.8 versie in de lucht zou kunnen houden. Het kaartmateriaal hiervoor moet men toch al blijven vernieuwen voor de standalone kastjes die op dezelfde kaarten draaien en dezelfde interface gebruiken.
Een vrij simpele oplossing zou dus kunnen zijn om voorlopig 2 apps naast elkaar aan te bieden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ook nog even een update. Zoals hierboven beschreven staat. Nieuwe versie van tomtom navigation go deinstalleren. Oude APK bestand van 1.8.1. downloaden en deze installeren. Met je oude gegevens inloggen. Dan doet hij het weer.

 

Sorry had 1.18.1 moeten zijn.

aangepast door milwel traamen
Fout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het gemak, tomtomgo 1.8.1.APK, even opletten dat je de onderste pakt want dat is de vorige. De bovenste is die van 6 mei 2020, je kijkt er makkelijk overheen want die heet 1.18.1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Tomtom go (mobile app) bevat ook kronkel routes.

Routes gemaakt in mydrive synchroniseer je via wifi naar je telefoon.

Tomtom heeft zijn navigatie app vernieuwd en sindsdien lukt het synchroniseren van routes niet meer. Bij versie 1.81 nog wel en bij 2.05 en 2.07 niet.

 

Je kunt als alternatief routes maken met Kurviger.de en die rijden met Osmand. 

Is veel minder werk dan met TomTom en de routes kloppen honderd procent met Garmin.

Je kan gewoon de route of track inladen en gaan rijden, zonder eerst lijntjes over elkaar heen te moeten leggen.

Het is wel een programma dat bij eerste gebruik de juiste instellingen moet hebben. Even tijd voor nemen, maar dan heb je ook wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Henk68 zei:

 

 

Je kunt als alternatief routes maken met Kurviger.de en die rijden met Osmand. 

Is veel minder werk dan met TomTom en de routes kloppen honderd procent met Garmin.

 

Dat is natuurlijk onmogelijk.  De genoemde planners gebruiken google maps en die is zeker anders dan de Here kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens MrGPS kan de nieuwe XT toch prima overweg met routes van Kurviger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Mijn routes synchroniseren in Tomtomgo werkt nu ook in de nieuwste versie van Tomtom go.

Er is echter niets veranderd aan de manier waarop Tomtom de  routes berekent, dat gaat nog steeds via het ingestelde profiel. ( snelst, kortst, kronkel, etc.)

Dus nog steeds geen 100% match met de Garmin.

Je kunt nu ook herbereken uitschakelen, maar bij mij werkt dat niet rekent hij gewoon door.

Ik gebruik Tomtom alleen nog om van A naar B te komen en gebruik Osmand voor de Gpx routes. Osmand is 100% match met de Garmins, ondanks de openstreets map die het gebruikt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...