Ga naar inhoud

Vacuumslang los /SR


Bamn
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag de Pair mod uitgevoerd. 

Nu krijg ik met geen mogelijkheid een vacuumslang aangesloten het gaat om het slangetje naar de one way valve op de tekening. 

Het slangetje komt onder het gasklephuis vandaan en moet dan op die one way valve, maar ik kom er met geen mogelijkheid bij. 

 

Aangezien de flapper afgedopt is en de pair nu dus ook (geknikkerd) dacht ik dat ik het misschien zo kon laten? 

 

Of heb ik nu valse lucht?

 

 Screenshot_20200419-180503_Google_PDF_Viewer.thumb.png.49b285c46f5cc453144555bb0e6eaa1f.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteinde van het slangetje was gescheurd dus heb het iets ingekort, maar denk dat dat al eerder gedaan is want nu is hij er net niet op te krijgen (in die krappe ruimte). 

Motor lijkt verder normaal te lopen, maar nog niet gereden, eerst nog wat andere dingen fixen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ik van plan, maar hoop dat ze dan ook koppelstukken hebben, kan nl niet bij de andere kant zonder de gaskleppen eraf te halen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de flapper mode ook doet, stelt niks voor, dan heb je een heel stuk vacuümslang over om te gebruiken. Losse vacuümslang zonder een afsluiting/dop is geen goed idee.

aangepast door Case
Link naar reactie
Delen op andere sites

Slim Case, die had ik inderdaad kunnen gebruiken! 

Maar moest toch koppelstukken hebben dus heb maar een nieuw slangetje gehaald. 

Wat een gepriegel, maar het zit in elkaar. 

Bedankt voor alle reacties!

 

Weet trouwens niet of ik de originele kappen erop heb zitten, maar er zitten van die rubberen dopjes waar je de boutjes indraait om de kappen aan elkaar te schroeven en de helft valt er steeds uit :(

 

Nu maar de secondelijm erbij :angry:

4 uren geleden, Case zei:

Als je de flapper mode ook doet, stelt niks voor, dan heb je een heel stuk vacuümslang over om te gebruiken. Losse vacuümslang zonder een afsluiting/dop is geen goed idee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet beginnen lijmen aan je kappen, maar gewoon nieuwe bestellen. Dat zijn zogenaamde "well nuts", dan heb je alvast een zoekterm. Ik dacht dat het op de Fi om het formaat M5 gaat en het is wel degelijk de originele bevestiging.

 

Voorbeeldje: https://www.motorcyclefasteners.co.uk/fasteners-and-fixings/well-nuts/well-nuts/motorcycle-m5-wellnut-screen-nuts-rubber-/honda-vfr-1998-2001-wel-l-nut-rubber-nut-m5-/

Het hoeft dus geen stukken van mensen te kosten.

 

aangepast door Arno71
2 reacties samengevoegd
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel klein druppeltje zodat ze net blijven hangen. 

 

Weet niet of ze er na gebruik nog zo uit zien, maar die van mij zijn 1/3 van die lengte met ribbetjes erin, zal eens een foto maken als ze weer open moet. 

 

Dan nog 1 (million dollar) vraag, waar hoort dit boutje die ik nu nog over heb? :huh:

Koppelingsdeksel is eraf geweest en alle kappen (behalve topkuip) en alles onder de tank tot aan gaskleppen. 

IMG_20200420_212526.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een wellnut is een flexibele bevestiging en zorgt ervoor dat je kappen niet breken.

De kraag houdt 'm op de plaats en dan trek je het rubber met dat messing draad deel het rubber bij elkaar waarmee je de kuip vastklemt maar er toch war werking mogelijk blijft.

image.png.99cebfd41c126b684b2879a1219fd8f0.png

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo even vlug, 2x olie koeler en 2x tank (aan de voorzijde).

 

nr 6&11

B9EC0E3D-AB6C-4172-991B-013C1A8279F4.thumb.png.a0fa37769ec737531a851abbf766e8c9.png

 

nr 30&50
F74A2BBD-98A0-41CF-9AB1-B5E4596646A1.thumb.png.a47ca05f73295e7f71cf398134f819e0.png


Ik vermoed van je tank aangezien je daar het laatste mee bezig was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor jullie hulp! 

 

Die well nuts ga ik bestellen, ze zijn bij mij compleet verkeerd gebruikt. 

De vorige eigenaar heeft de kappen vermoedelijk gespoten. 

Die losse bout was ook voor de kappen omdat er zo'n grote zilveren ontbreekt. 

 

Het probleem met de vacuumslang was dat ik niet bij de andere kant kon (onder de gaskleppen) dus kon hem niet vervangen voor een langere. 

Ik moet binnenkort mijn thermostaat vervangen dus dat is een mooie gelegenheid. 

Voor nu is ie verlengt met een doorverbinderdje. 

 

De motor loopt duidelijk wat soepeler, gas los/klein beetje open, na Pair mod! 

Ook de koppeling is fijner (veren van ebc +15% en 2mm ringen). 

 

Ik krijg nog een thermostaat binnen en een nieuwe SR (€69,- Boonstra nieuw). 

Bestel nog even die well nuts en zo'n mooie zilvere bout, dan is ze weer aardig in orde! 

 

Mis dan alleen nog het gereedschap om de ketting te spannen en voor de achterveer preload. 

Hoop dat 2e hands voor weinig te vinden, anders binnenkort ff nieuw bestellen. 

 

Topic mag wat mij betreft dicht, thanks allemaal, heb d'r een stuk beter leren kennen en weer (van jullie) geleerd! 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rugzakje met kennis wordt met de dag groter op het forum ;)

 

Technische topics laten we in de regel open tenzij het naar de naslag wordt verplaatst of de discussie escaleert.

 

Succes met sleutelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...