Ga naar inhoud

Vacuumslang los /SR


Bamn
 Delen

Aanbevolen berichten

En daar zit sowieso een jaar garantie op zie ik op de website van Carmo, heb je de ervaring dat die inderdaad gegeven word?

 

Nog even een ander vraagje aan de (meer) ervaren monteurs onder ons.

Ik ben aan het kijken voor een lange (60cm) schroevendraaier voor als ik de thermostaat ga vervangen.

Nu zat ik te denken om een 50cm 1/4" verlengstuk te kopen voor bij de doppenset.

 

Zou dat ook werken of dit te dik/lastig omdat de dop/bitje er af zou kunnen oid?

 

Ik zie zo'n verlengstukje vaker handig uitkomen dan enkel een mega lange ph2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gebruik ik zelf ook. Geen idee hoe het bij de 800Fi zit maar de VTEC is voortgekomen uit dat blok en bij de VTEC werkte dat ook (zelfs met 2 kleinere verlengstukken).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, Bamn said:

En daar zit sowieso een jaar garantie op zie ik op de website van Carmo, heb je de ervaring dat die inderdaad gegeven word?

 

Nog even een ander vraagje aan de (meer) ervaren monteurs onder ons.

Ik ben aan het kijken voor een lange (60cm) schroevendraaier voor als ik de thermostaat ga vervangen.

Nu zat ik te denken om een 50cm 1/4" verlengstuk te kopen voor bij de doppenset.

 

Zou dat ook werken of dit te dik/lastig omdat de dop/bitje er af zou kunnen oid?

 

Ik zie zo'n verlengstukje vaker handig uitkomen dan enkel een mega lange ph2.

Voor een paar Euro koop je bij veel zaken zo'n flexibele lange bithouder. Daar kan je schroefbitjes in doen. Werkt prima.

En ja, Carmo geeft inderdaad garantie op hun producten.
Echter, ze willen wel de defecte dynamo en spanningsregelaar samen ontvangen zodat ze kunnen nakijken/nameten waar het mis is gegaan.
Een dynamo wil wel eens stuk gaan door een defecte spanningsregelaar, en omgekeerd ook.
Dus voordat ze een nieuwe sturen willen ze checken of de fout in hun product zit.

Heel logisch, maar soms wel lastig......

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Kleine update.

 

Na zo'n kleine 1000km heb ik de SR vervangen voor een Carmo, het "Chineesje" is naar de rechterkant van het kontje verhuisd als backup.

Voor de wissel nog even gemeten, 14,6v deed de "Chinees" de Carmo 14,4v, niks wetenschappelijk maar nog goed genoeg als reserve lijkt me.

Haidie Hotziedok is ook al besteld bij @Geestje dus als het goed is weet ik straks op tijd als het fout gaat.

 

Voor toekomstige lezers die de thermostaat willen doen adviseer ik (zoals al gezegd) een extra lang flexibel verlengstuk dit werkt perfect. 

Een lang niet-flexibel verlengstuk maakt het een heel stuk moeilijker in ieder geval!

 

Verder klepjes gesteld, alle uitlaatkleppen stonden te strak, geen fan het shim systeem tov de makkelijkere ouderwetse stelboutjes, maar daar zal wel een reden voor zijn?

SV's gesycned, olie + filter gedaan en zwaardere koppelingsveren + ringen gemonteerd.

 

Rijdt heerlijk, vind hem alleen nog wel een tikje (te?) onrustig stationair lopen, zeker onregelmatiger dan de RC24.

Heb qua onderhoud eigenlijk alleen de bougies (zagen er erg goed uit, geen iridium) en filter (DNA schoongemaakt en beetje olie) niet vervangen.

Is de 800fi er gevoelig voor bougies qua stationaire loop?

 

SV's zijn gesynced zoals voorgeschreven, heb ze ook allemaal gelijk gehad zoals Johan graag heeft, maar dat verbeterde de stationair loop niet.

 

Zelf trouwens altijd de neiging stationair heel laag af te stellen, vind ik mooier/fijner, is hier nog iets op tegen?

Op dit moment zoals voorgeschreven +-1300 rpm, maar zou hem graag lager zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...