Ga naar inhoud

Kleurstift / lakherstel VFR800 zilver


Daanvdburg
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

 

Ik heb afgl weekend een mooie VFR800 opgehaald, echter zitten hier kleine schade plekjes op welke ik wel graag weg wil werken. Kleur van de motor is zilver. Hierbij foto's van de plekjes.

 

Weet iemand waar ik een passende lak kan krijgen met de mooie uitstraling die de rest van de motor heeft? Het glimmende etc. Of kan iemand mij een professional aanwijzen die dit kan corrigeren?


Ik heb op het forum gezocht maar kon geen ander topic vinden. Mocht ik eroverheen hebben gekeken hoor ik het graag!


Groet,

 

Daan. 

520617a2-d19d-42ad-9c07-a13f8aa303f9.jpg

db320415-10ea-4f7a-aeeb-ac112cc5a7d1.jpg

f22bee91-f6d7-41da-8b63-8220d06bdaef.jpg

f056d337-7dc8-44c2-a844-58cf782c4695.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoef je met een lakstift  niet aan te beginnen. Professioneel spuiten is de enige optie, tenzij het zichtbaar mag blijven.

VFRikus

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van foto 1 zou Tim nog wel wat mee kunnen maar de rest is toch echt te ver heen.
Dat het metallic is maakt het er ook niet makkelijker op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, VFRikus zei:

Hoef je met een lakstift  niet aan te beginnen. Professioneel spuiten is de enige optie, tenzij het zichtbaar mag blijven.

VFRikus

 


Ja heb hem zo gekocht en vind het geen probleem, maar mocht ik het voor een leuke prijs weg kunnen werken dan doe ik dat :)! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou op zoek gaan naar Spotrepair. Een goede kan toveren. Die kan misschien wat met de defecten op de kuip en het kontje.

 

M.b.t. de twee defecten op je tank. Op de foto lijkt het alsof je nagel erin blijft steken. In dat geval is dat niet weg te polijsten.

Wat je ook kunt doen met deze twee defecten.

Maak je vinger nat en trek met die vinger een streep DOOR de twee defecten. (Alsof je een kruis wilt maken). Wanneer in het natte gedeelte de defecten zijn verdwenen, dan is de kans groot dat het te polijsten is. Blijft het echter zichtbaar, dan wordt het lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha.

Zoals Ray aangeeft. Die eerste kras krijg ik wel minder. Niet eruit want dje is behoorlijk scherp.

De rest is door de lak heen en zie he de primer al. Die zijn te ver heen inderdaad!

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krassen op de tank zou je met een penseel met 2K lak kunnen opvullen en na uitharden schuren met 2000 en dan polijsten kunnen weg krijgen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wel? Kleine update. Lak en nieuwe stickers binnen.

 

Wat een ellendig werk, stickers verwijderen die er vanaf 2002 opzitten.

 

Ik ben verre van een prof, maar ben enorm blij met het resultaat! Niet helemaal recht, maar stukken beter dan dat t was op foto’s hierboven! Vooral de derde foto in post 1.

3B326332-C069-40B1-8F01-424E4F831428.jpeg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...