Ga naar inhoud

Startprobleem na onderhoud


Neeft
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedendag,

er zat een tik in mijn motor tijdens het rijden in lage toeren. Door een tip van collega motorrijder, die het probleem herkende, ben ik de nokkenasketting gaan nakijken. Met handwerkboek erbij en alles juist gevolgd, kon ik niets ontdekken wat dit getik kon zijn. Kettingspanners waren in orde, ketting ook niet slap of sporen van beschadiging. Ook gelijk de kleppen nagekeken, nu het toch open ligt. De carburateurs zijn er dus ook afgeweest om bij spanner aan voorzijde te komen. Kleppen weer op tijd gezet en via de krukas alles gecheckt, Loopt soepel en alles weer terug gemonteerd. Tank met benzine er weer op, maar nu wil de motor niet starten. De startmotor draait wel, maar hij pakt niet.

 

Heeft iemand een idee wat probleem kan zijn bij deze VFR VTEC ?

Kan het zijn dat de carbs geen benzine  krijgen, omdat de carbs er af gelegen hebben? En wat kan ik dan doen om benzine wel weer die richting op te krijgen?

 

Ik hoop op jullie wijze raad. Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer of de grijze connector aan de rechter zijde van het injectie blok wel goed aangesloten is.

Via die verbinding worden je injectoren aangestuurd.

 

9cc6dd3163836984483bdb6f780336e5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen, dank jullie beide voor de tips. Hierbij een update.

Gisteren samen met een vriend die iets meer motortechnisch is aangelegd nog naar startprobleem gezocht. Hij probeerde een prikkie te geven, maar de motor krijgt geen vonk bij bougies. Is dus iets in bedrading. 

Ik heb alle zekeringen gecheckt en die geven allen 12V. Daarna de stroom naar elke bougie gecheckt en dit is aanwezig. En ook bij de brandstofinjectie per cilinder is er stroom.

Dus waarschijnlijk ligt het aan de bedrading die regelt wanneer er impuls moet zij (weet niet precies hoe je die bedrading noemt) Vandaag ga ik dit nakijken.

 

Als iemand een goede tip heeft, dan lees ik dat graag. 

 

Alvast bedankt en een heel fijn weekend!

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips, toppers. Ik heb foutmelding uitgelezen en deze gaf de cam pulse generator en engine pulse generator aan. Op minimaal voltage gecheckt en bij de cam pulse generator te lage verschil. 

Voor een dubbele check laad de accu nogmaals op. En dan denk ik een nieuwe aanschaffen en hopen dat motor dan wel wilt starten.

Fijne Koningsdag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Het was inderdaad de nokkenas sensor. Een andere gemonteerd en motor startte gelijk, heel fijn weer lekker gas geven.

Dank jullie wel voor de hulp! Geniet van de kilometers.

Groetjes Bart

aangepast door MichelDB
Onnodige quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...