Ga naar inhoud

Advies mbt sealant/vloeibare pakking voor koppelings deksel


Arno71
 Delen

Aanbevolen berichten

Na het terugplaatsen van de koppelings deksel  blijft er olie sijpelen bij draaiende motor tussen het blok en de rubberen grommet van de pulse generator.

Er is een nieuwe oem pakking geplaatst. 

1890653260_2020-04-2320_07.26-1.thumb.jpg.4258f5fe91b7fc418407f2de0b9864f4.jpg

 

In het blok thv de grommet is een smeerolie opening in het blok aanwezig waar naar ik vermoed de olie uit komt en er daardoor uit sijpelt door onvoldoende sluiting.

 

929207258_2020-04-2315_19.53-1.thumb.jpg.4259b90cdab01f9c475305a0cb3bb6e8.jpg  

 

 

 

De sealant die ik heb gebruik is van het merk "Curil T" op advies van de lokale motorzaak maar is naar mijn idee niet afdoende, Verpakking geeft aan dat het te gebruiken is tot 0,1mm.:

82158948_2020-04-2320_07.56-1.thumb.jpg.1d75fa6b93fae83cd922318f9367e9a6.jpg

 

 

Welk merk/type  kan ik als alternatief gebruiken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx all.

Ik ben voor de loctite gegaan. 

Dat was de enige die ik vandaag gelijk kon aanschaffen.

 

@JooST De witte balk is afkomstig van je "copy paste" aktie.

In de reactie editor kun je dit evt aanpassen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De loctite is na 24 drogen blijkbaar nog niet opgedroogd.....

olie gutst er weer uit achter de rubberen grommet. 

 


Ik vraag me af wat de functie is van de “spoel poort” die door de pakking voor 80% wordt geblokkeerd? Ik vermoed dat daar de olie vandaan komt.

 

0E8161DB-2354-4A87-9B0C-D1CD4C9BE29F.thumb.jpeg.dcc7f1ea54fa244366936f2b86e482e3.jpeg


 

4755A4B4-39A2-4301-8A90-584E3B5A133D.thumb.jpeg.3fb511802d84c0ae5d21d1c1884d5be7.jpeg


Kan het zijn dat ik de bouten een te hoog moment heb gegeven waardoor de olie niet langs dat sleuf je in pakking kan komen?

 In het Honda WPH ontbreekt het aan een torque waarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Issue gevonden....... een plug en een seal.... Nr 1 en 10 horen er in maar zijn in mijn VFR MIA.

Wordt ff zoeken waar die zijn gebleven.

plug sealing.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan in het boek ook standaard torque waarden ergens vooraan bij de algemene informatie. Daar even kijken wat er voor die M6 wordt aangegeven.

Edit:
Even voor je opgezocht.

2087200180_Torquevalues.JPG.7d31f6b6508b405bd6e59d46041cdd00.JPG

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx Ray!

Die waardes kwam ik net ook tegen op VFR World.

Eerst maar eens de 2 parts bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nr1 en 10 verleden weekend geplaatst. 

 

1820223896_2020-05-0215_38.21-1.thumb.jpg.6ccef86489dfaf429aa36b3e1929395a.jpg

 

411441533_2020-05-0412_08_12.thumb.jpg.c4e039e1950c8e1af31c39441f638958.jpg

En alles bleef netjes droog en de sealant heel rondom de rubberen grommet.

 

Vraag ik me wel af waarom die plug er niet in heeft gezeten en wat de functie van het kanaaltje is.

Ik heb nog wel het carter bekeken en tussen de tandwielen maar daar was alles vrij van "FOD".

Anyway, gisteren weer lekker kunnen sturen 🤙

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Arno71 zei:

.......grommet.
 

 

 

Bij dat woord moet ik altijd hier aan denken:

 

Wallace_and_gromit.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm.....inderdaad: waarom maakt Honda-san een kanaal om er vervolgens een plug in te stoppen? :blink:

(wel goed voor de pluggen en seals verkoop....) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Eric zei:

Hmmm.....inderdaad: waarom maakt Honda-san een kanaal om er vervolgens een plug in te stoppen? :blink:

Misschien een oliegallerij die na het gietproces in het blok wordt geboord. De aflsuitplug ziet er niet uit alsof deze met regelmaat handmatig verwijdert moet worden.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...