Ga naar inhoud

Wilbers low friction olie


Cock
 Delen

Aanbevolen berichten

Na een paar jaar met de wilbers vervanging veren en Putolinie hpx 10 en gespeeld met de luchtkamers was ik nog niet geheel tevreden over het gevoel en feetback, nu heb ik eens wat anders geprobeerd, van Wilbers de low friction 10, maar wat een verschil het voeld echt goed alsof je voorband tot het asfalt aangetrokken wordt en het voelt soepel. 

Dus ik ben zeer tevreden. 

Het grappige is dat deze olie door Putolinie gemaakt wordt en deze heeft ook een soortgelijke in het assortiment de hpx pro maar deze is niet voor de particulieren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hyperpro heeft ook low-friction olie.
Echter, die mag alleen gebruikt worden i.c.m. de low-friction seals van SKF (die ook op verzoek door Hyperpro geleverd kunnen worden).
Geen idee of dat met de Wilbers/Putoline low-friction olie ook zo is. Dat zou ik wel even navragen als ik jou was......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de reden bij Hyperpro dat het in die combinatie alleen maar mag. 

Wilbers heeft wel low friction veren waar deze olie voor gebruikt wordt. 

Jij als dealer kan deze info makkelijker achterhalen als ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Low friction veren is net zoiets als een digitale stofzuigermotor.
Een veer glijd nergens overheen dus er is helemaal geen wrijving (friction).
Een low friction verenset zou kunnen als het gaat om een kit waarin dan ook de low friction keerringen zitten samen met de low friction olie (lagere viscositeit).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet mee eens de veer komt wel degelijk tegen de binnenwand van de binnenpoot, soms zelfs hoorbaar, bij mij BTW nog nooit gehoord maar ik heb het wel eens gehoord bij andere motoren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, Ray said:

Low friction veren is net zoiets als een digitale stofzuigermotor.
Een veer glijd nergens overheen dus er is helemaal geen wrijving (friction).
Een low friction verenset zou kunnen als het gaat om een kit waarin dan ook de low friction keerringen zitten samen met de low friction olie (lagere viscositeit).

Niemand heeft het over low-friction veren, maar wel over low-friction afdichtingen (SKF) en low-friction olie. Die horen bij elkaar gebruikt te worden.
De reden is mij niet helemaal duidelijk, en ik heb het ook nooit gevraagd. Dat zal ik de volgende keer dat ik ze spreek eens doen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die veren had ik wel even benoemd, maar het ging meer om de olie en zoals jij zegt dat de skf keerringen moeten, maar dat kan ik nergens terug vinden, in de bestellijst van Hyperpro kun je kiezen tussen de verschillende componenten maar nergens staat dat die combi moet, waarschijnlijk bedoelen ze als je de beide low friction componenten gebruikt het effect het grootst is, en daar kan ik mij wel in vinden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...