Ga naar inhoud

Slippende koppeling


menu14
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na een korte rit vandaag kwam ik erachter dat mijn koppeling slipt. Als ik +-5000toeren rijd en het gas open draai, schiet het toerental omhoog.

 

VfR vtec 2002

Km stand 38k

 

Motor is 1000km bij @Johan geweest voor onderhoud, dus aan (verkeerde) olie of koppelingvloeistof zal het niet liggen.

 

Iemand een idee waar ik beste kan beginnen met Trouble shooten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebeurd het ook als de olie echt warm is, na 20 min rijden? Wat voor olie zat erin voordat de olie gewisseld werd?

 

Zelf heb ik hier ook last van met mijn rc24 maar als de olie 1x warm is heb hier geen last meer van, bij mij zit de castrol erin. Waarschijnlijk is het bij mij  gewoon slijtage want de fiets is al best oud. vroeg of laat moet ik hier de koppelingsplaten vervangen maar voor nu doe ik gewoon wat rustiger aan als de motor niet door en door warm is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merkte het pas na een half uur rijden. Zal straks even kijken of hij het ook doet als die koud is.

Ben indd bang voor versleten veren of platen ofzo.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn VTEC had bij de crash met 114k op de teller nog steeds de originele koppelingsplaten dus als je de platen versleten hebt dan ben je een hele beroerde rijder.
@RoelNL Bij jou is het waarschijnlijk de olie want Castrol kan dat effect nou eenmaal hebben bij de VFR. Niet perse maar wel veelvoorkomend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebeurd bij warme en koude motor.

 

Vorige olie was ook kroon olie. Eerder geen problemen mee gehad.

 

 

Moet wel zeggen dat ik het oliepeil wat Hoog vindt. direct na een rit, motor recht, staat het glaasje vol. Dus ruim boven het bovenste streepje.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@VFRFlanders Ik had Roel getagd want hij gebruikt wel Castrol zei hij Johan gebruikt inderdaad Kroon Expulsa nogwatus (iets met RR geloof ik).

 

@menu14 Olie kan je niet direct na een rit nakijken. Officieel is het vanuit koud 2 min. laten draaien en dan 2 min. laten afkoelen om te controleren.
Na een rit kan wel maar dan moet je een kwartier à 20 min. wachten voor je gaat controleren.

Het beste is eenmaal via de officiële manier controleren en te zorgen dat het niveau perfect is. Daarna een nacht laten staan en dan nog eens kijken zodat je weet wat het is met koude motor.
Die officiële manier verder ook alleen nog maar toepassen voor de controle na het verversen van de olie. Een koude start is net zo schadelijk als met een warme motor van Amsterdam naar Parijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ray als @menu14 geen olie heeft toegevoegd vanaf okt 2019 (1000km) dan is de olie goed op peil, niet te hoog en niet te laag, dus breng @menu14 nou niet in verwarring

aangepast door Johan
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even goed schuin zetten dan verlies je geen olie bij verwijderen deksel, gebruik vloeibare pakking bij plaatsen van het deksel

Als je een paar dunne ringetjes onder de veren plaatst dan is het probleem waarschijnlijk opgelost

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten steunen op de zij standaard.

 

Zet je em op de middenbok dan zou ik de olie wel drainen via de aftap mits je iets hebt om de olie in te bewaren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

olieniveau is goed. 

 

Van Johan de afmetingen voor de ringetjes ontvangen en zojuist nieuwe koppelingsdeksel pakking + slave cilinder pakking bestel. Binnekort dus de slave checken en/of ringetjes plaatsen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...