Ga naar inhoud

Carburateur


Gaatze
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Zaterdag de vfr carburateur laten afstellen. Nu zeggen ze dat er een revisie setje in moet komen, doordat 1 klep lek is. Al en met al ben ik dan weer €400,- verder. 

Vind ik wat veel... 🙂 

Wie kan voor mij dit minder doen? 🙂 #durftevragen...

aangepast door Arno71
typfout(en) aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het voor minder kan weet ik niet, is afh. van wat er écht aan de hand is.

k Zou zeggen, neem ns contact op met Johan.

Dan weet je tenminste zonder twijfel wat er loos is.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd naar welke klep bedoeld wordt. Als er een klep lekt in de cilinderkop, los je dat niet op met een carbrevisie. Mogelijk worden de vlotternaaldjes bedoeld? Redelijk uitzonderlijk bij een vfr. Ik vind het een vaag verhaal. Loopt de motor niet goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij had het erover dat om hem goed af te kunnen stellen. Dit nodig was. Revisie twv €109.-. Ik heb er niet veel verstand van...


Btw?? Bas is dit??[emoji3][emoji3]
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen de carburateurs van je vfr hier binnenkort synchroniseren als je dat bedoelt? Heb na lastige periode nu wat meer tijd en ruimte. Kijken hoe je motor daarna loopt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, VFoRever zei:

Ik ben benieuwd naar welke klep bedoeld wordt. Als er een klep lekt in de cilinderkop, los je dat niet op met een carbrevisie. Mogelijk worden de vlotternaaldjes bedoeld? Redelijk uitzonderlijk bij een vfr. Ik vind het een vaag verhaal. Loopt de motor niet goed?

In een cv carburateur zit een gasklep (en ook een gasschuif), ik denk dat ze die bedoelen. Zo vaag is het verhaal volgens mij niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Voordat je carbs synchroniseert is kleppen stellen (van cilinderkop) wijs. Wellicht wordt dat bedoeld? Kleppen stellen kost tijd en dus begrijpelijk dat dat, als het tegen betaling moet in de papieren gaat lopen. Wat er mis zou moeten zijn met de gasklep van je carb weet ik niet, dat probleem nooit tegen gekomen bij vfr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het toch maar vreemd.
Gaskleppen is geen bekend probleem bij de VFR en kleppen stellen is wel op gezette kilometerstanden nodig (of in ieder geval de controle daarop) maar heeft niets te maken met het afstellen van de carburateurs.
Als ze nou een advies hadden gegeven voor iets extra te doen en dan goed onderbouwd maar wanneer ze klakkeloos zeggen dat iets noodzakelijk is om te doen waar je voor komt dan krijg ik allergische reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel degelijk belangrijk om de klepspeling van de cilinders op juiste waarde te hebben voordat je carbs synchroniseert. Of dat nodig is weet je pas na meten van de klepspeling. Ik denk daarom dat Gaatze mogelijk bedot wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De klepspeling moet altijd goed zijn maar wat heeft dat te maken met het synchroniseren?
Dat die monteur geen carbs kan synchroniseren omdat de kleppen gesteld moeten worden is de grootste onzin want hij kan niet zien of die gesteld zijn.
TS heeft het ook over een lekke klep dus het zal toch wel een gasklep zijn maar ik blijf het vreemd vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleppen zijn een soort ventielen. Als de ventielen van de ene cilinder verder open gaan of langer; is dat van invloed op het vacuüm van de carbs. Dus: eerst kleppen stellen, dan synchroniseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lichthoogte van de kleppen zal een mm of 8 zijn, klepspeling zit in de ordegrootte van hondertsten van mm's.

Denk je echt dat dat invloed heeft op het synchroniseren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een balans. Ik vraag me af wat betreffende monteur bedoeld kan hebben met een klep die lekt. En ja: als ik mijn motor goed wil afstellen controleer ik voor synchroniseren de klepspeling. Het gaat bij klepspeling en lichthoogte ook om de duur waarvan het ventieltje open staat. Een klein verschil in speling kan  een behoorlijk(uiteraard relatief gezien) verschil maken in de tijd die een klep open staat. Vandaar ook mijn vraag of de motor slecht loopt. De ervaring leert dat de klepspeling bij de vfr niet of nauwelijks verloopt en dus weinig van invloed is op het goed of slecht lopen van de machine. Synchroniseren van de carbs is dan afdoende, maar ik ben er van overtuigd dat de juiste kleptiming/speling voorwaarde is om het blok goed te laten lopen en de carbs goed te synchroniseren.

aangepast door VFoRever
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleptiming is enorm van belang, als de timing verkeerd staat kan de klep tegen de zuiger aan kletsen als je pech hebt dan heb je enorme motorschade. Klepspeling is iets waar je in mijn optiek weinig van merkt totdat het te laat is en je klep verbrand is of je een backfire krijgt, maar dan moet de klepspeling wel enorm uit het lood staan.

 

Het zijn 2 aparte systemen brandstof toever met carbs en het draaiende gedeelte van de motor. Het syncen van de carbs heeft in mijn optiek niet direct iets met de klepspeling te maken, feit is als de klepspeling niet lekker staat je compressie niet lekker is en je een slecht lopende motor krijgt.

Ik weet niet wat de symtomen zijn van niet gesyncte carbs. Slechte gasrespons misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...