Ga naar inhoud

Ratelend geluid bij loslaten gas.


tsien_bier
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedendag allemaal,

 

De laatste tijd valt mij op dat mijn motor een licht ratelend geluid laat horen als ik het gas loslaat. Dus bij het afremmen op de motor. Als ik de koppeling intrek hoor ik het geluid niet. Het geluid komt zo goed als ik kan nagaan uit het blok of in de buurt van het blok. Wat zou het kunnen zijn? De ketting en kettingwielen zijn aan vervanging toe maar ik denk niet dat die de schuldige zijn. Wat zou het kunenn zijn? Ik heb het idee dat het langzaamaan erger wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hitteschild op de uitlaat of een schotje in de uitlaat?
Geen idee of de VTEC iets in de uitlaat heeft wat los kan laten maar dat heb ik eens gehad met een ZXR en het hitteschild OP de collector heb ik gehad bij de VTEC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben technisch niet zo ervaren omdat ik weinig problemen met de motor heb maar ik denk dat het toch wel met de ketting en tandwielen te maken kan hebben. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De naks ratelt/tikt juist bij een onbelaste motor. Dus net andersom als TS beschrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt geen geluid bij onbelaste motor. Alleen bij afremmen op de motor. Ondertussen een nieuwe kettingset besteld. Deze eerst maar vervangen dan kan ik die uitsluiten. Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, tsien_bier zei:

De ketting en kettingwielen zijn aan vervanging toe maar ik denk niet dat die de schuldige zijn. Wat zou het kunenn zijn? Ik heb het idee dat het langzaamaan erger wordt.

Rol je motor (in neutraal) naar voor en naar achter. Hoor je veel verschil?

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb de nieuwe kettingset binnen maar nog niet kunnen monteren. Wel de huidige ketting nog iets kunnen spannen. Er was nog wat ruimte. Geen rare geluiden meer. Probleem opgelost. Het was dus wel de ketting!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...