Ga naar inhoud

VFR 800 project voor erbij


klein
 Delen

Aanbevolen berichten

Klopt, als je meer dan 50 gram nodig hebt (bij dynamisch balanceren, bij statisch is dat de helft) dan is dat een zeldzaamheid.

De door anderen gemonteerde banden die ik hier regelmatig van ontevreden klanten opnieuw (dynamisch) balanceer zijn echter vrijwel zonder uitzondering voorwielen, en geen achterwielen. Achter merk je dyamische onbalans vrijwel niet (vaste ophanging), maar voor gaat het stuur al vrij snel slingeren omdat het balhoofdlager die krachten niet opvangt maar doorgeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh? Dan rij jij nooit te hard.

Afgezien daarvan merk de de onbalans in het achterwiel als de statische onbalans in een auto, namelijk als een soort vibratie in het geheel.

Mijn achterband liep vorig jaar een spijker op en die heb ik gerepareerd en dus opnieuw gebalanceerd na weer op de velg leggen en ik moet zeggen dat ik heel wat vibratie kwijt was.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ik heb nooit sneller dan 323 km/u gereden (op de teller) met mijn Blackbirds. 😁
De vibratie die jij noemt is statische onbalans, en die merk je inderdaad erg goed. Dynamische onbalans merk je alleen aan trillingen in of slingeren van het stuur (mits het niet heel erg veel is).
Ik heb nog nooit (echt helemaal nooit) een achterband die bij een concullega alleen statisch gebalanceerd was hier gekregen om dynamisch te balanceren. Maar bij voorbanden komt dat gewoon wel vaak voor. Daar is een klein beetje onbalans al voldoende om te voelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Op 6-3-2022 om 10:33, klein zei:

Achterlicht wat donkerder gemaakt wil er geen LED in hebben en een gewoon donker achterlicht is niet te verkrijgen of wel ?

 

1813640515_Achterlicht(1).thumb.jpg.f07f5a053212cf3846af46c20becae62.jpg

 

1294313451_Achterlicht(2).thumb.jpg.30c371c09d8bedda9e39b7dc2dba326f.jpg

@klein ff je topic weer tot leven wekken: heb je het achterlicht gespoten of iets met folie gedaan? M’n aanstaande blauwe viffer heeft ook nog een standaard achterlicht en die wil ik graag smoke hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstel laatste bericht 🥴 Paar berichtjes onder de jouwe vermelde je de truc al; Motip voor al uw verduisterende klusjes 🤘🏻

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...