Ga naar inhoud

VFR800FI 2000 middelste cilinder achterrem


 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo na een volledige remolie wissel en een totale ontluchting blijft mijn middelste cilinder hangen ,gaat niet terug door een beetje remolie te laten ontsnappen gaat i weer terug maar als ik de achterrem weer intrap staat hij weer vast  waarom de cilinder niet terug gaat is mijn een raadsel ,weet iemand hier op het forum wat er aan de hand is  hoe ik dit oplos

aangepast door MichelDB
Titel aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geldt dat voor zowel de linker als de rechter remklauw? 
Zijn de remklauwen ook nagekeken tijdens de beurt?
 

Bij deze een schema uit een werkplaats handboek met de werking  van het dcbs bij het bedienen van de achterrem.

FC2CAE3B-5461-497E-A055-1911BF434A0B.thumb.png.887eea808c4bc3129afb55625e0034cf.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is schoongemaakt en het is alleen de middelste achter remcilinder die niet terug gaat voor de oliewissel nergens last van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan de zuiger in de  "secondary master cilinder" die aan de linker voorpoot is gemonteerd wel vrij bewegen en het geheel vrij roteren over de pivot bolt aan de onderzijde?

 

rem5.JPG.db0fa2a7e85b0f145564c9b2dd4b7f04.JPG

 

Tijdens het remmen met je voorrem kantelt de "secondary master cilinder" naar voren waardoor er vloeistofdruk via de proportional controle valve  naar de middelste zuiger van je remklauw achter wordt opgebouwd.

Laat je de voorrem los dan hoort de "secondary master cylinder" weer naar zijn rust positie terug gaan. 

  

1575361942_rem3.thumb.JPG.dc35dc4e57ca5dd1275cff6147f644e8.JPG

 

155654961_rem1.JPG.5147bfe64e524b6280e295a2042d4f04.JPG

 

1798374821_rem2.JPG.fb61363a10a57f1c8b106af77fb04399.JPG

 

Als de "secondary master cilinder" naar behoren werkt dan kan de cilinder in klauw blijven hangen door vuil. 

Ik neem aan dat tijdens het schoonmaken ook alle cilinders/zuigers uit de klauw zijn verwijderd en de seals zijn gecontroleerd, etc?

Hieronder nog een paar andere mogelijkheden opgesomd in het werkplaats handboek.

 

549206170_rem0.JPG.4de9902452894667f17d34ecaceb72a7.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou de middelste zuiger van de achtercilinder is niks mis mee als ik de achterrem in trap komt i niet meer los zodra ik wat remolie laat ontsnappen door de nippel tank of voorste nippel achter remklauw is i weer los maar zodra ik de achterrem intrap staat de boel weer vast dus het moet dan waarschijnlijk de secondary master cilinder zijn dat die niet onkoppelt de druk niet kwijt kan op een of andere manier

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Dan is er denk ik toch sprake van vervuiling in de secondary master cylinder. Hij bouwt wel druk op, maar kan het daarna niet meer kwijt. Misschien dat nog een keer goed doorspoelen met remvloeistof helpt. Anders zal de cilinder open en  gereinigd moeten worden. Of kan er in de PCV ook een foutje/vuil zitten? Dat weet ik niet.

aangepast door Eric
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat dan als je rijdt of bij stilstand. 

Bij stilstand kan dat niet

aangepast door Cock
Link naar reactie
Delen op andere sites

De middelste doet niets als je de achterrem intrapt, die wordt bediend door de secondairy master op de linker voorste remkauwhouder.
Net zoals de middelste cilinder op je linker voorste remklauw, die wordt bedient via je achterrem, dat is onderdeel van het DCBS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet als je stilstaat maar wel als je rijdt

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Cock zei:

Is dat dan als je rijdt of bij stilstand. 

Bij stilstand kan dat niet

 

1 uur geleden, Ray zei:

De middelste doet niets als je de achterrem intrapt, die wordt bediend door de secondairy master op de linker voorste remkauwhouder.
Net zoals de middelste cilinder op je linker voorste remklauw, die wordt bedient via je achterrem, dat is onderdeel van het DCBS.

 

12 minuten geleden, Cock zei:

Niet als je stilstaat maar wel als je rijdt

Fout, de middelste achterrem cilinder werk ook als je de achterrem-pedaal intrapt.

Hij werkt ism de secondairy master en ook als de achterrem ingetrapt wordt bij stilstand

De sec master heeft een bypass waardoor deze werkt als hij gekantelt wordt door het indrukken van de voorrem en als alleen de achterrem ingetrapt wordt

aangepast door Johan
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ontluchten van achterrem kan op beide nippels door alleen achterrem in te drukken

Of bij vtec anders

aangepast door Cock
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is waarschijnlijk opgelost na demontage van de linker remklauw en de secondairy master cilinder zat  bij een aansluiting remslang een soort gaasfilterje die vol met troep zit ,zie foto 

Dus die troep is waarschijnlijk het euvel dat de remolie niet kan teruglopen ,en de boel onder druk blijft  ,dus de boel schoonmaken en monteren en weer opnieuw beginnen

20200501_230154.jpg

20200501_230154.jpg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes en hopelijk is de rest van je remsysteem vrij van troep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...