Ga naar inhoud

VFR Bekeken.


Klokje
 Delen

Aanbevolen berichten

Die VFR is niet zwart maar zwart/paars. Volgens velen de mooiste kleur die er verkocht is toen der tijd. ( kleur code RP-147 P)

Ik zou ook voor een origine VFR gaan, ik denk niet dat die andere een vrijwillige ombouw is geweest.

Maar als het goed gedaan is is het verder geen probleem. Wel even speuren na schade aan de rest van de motor als je gaat kijken en rijden.

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Navraag gedaan bij de dealer waar deze te koop staat. Tot de conclusie gekomen dat de motor waarschijnlijk toch eens is neergelegd. Versnellingspook is ook wat beschadigd. Voor de rest ziet hij er wel goed uit. Vanmiddag even rijden, dan maar beslissen wat te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het belangrijk dat een schade gemeld wordt maar ik vind ook dat we soms wel erg dramatisch doen over een gevallen motor.

Laten we eerlijk zijn, veel motoren zijn wel eens gevallen een bij een schuiver is er zelden met technische schade dan verbogen handeks en pookjes. De kuipen zijn er al snel slecht aan toe maar weer doen altijd alsof elke motor met een beetje schade total loss is geweest.

 

aangepast door crossrunner
typo
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

We geven niet aan dat de motor total loss is geweest. Maar wijzen op mogelijke schade  of modificatie, zodat je voor de koop weet dat er schade/modificatie  is/kan zijn geweest i.p.v. achteraf.

Drama heeft hier niets mee te maken.

 

Weet je nog die Grijze VFR vtec naar Belgie met 100dkm waarvan de stand keurig was teruggedraaid met een mooie hoge vraagprijs?

Alles moet in verhouding staan prijs/kwaliteit. Schade of geen schade.

 

En meestal wordt een motor te koop aangeboden met die vervelende informatie er niet bij!

Zelfonderzoek mag dat heten.......

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bepaalde dingen wil ik graag van te voren weten, ik denk ook niet dat deze total loss is geweest. Hij staat bij Gebben motoren in Rogat. Ik heb erg goed ervaringen met dit bedrijf, dus ik denk ook niet dat ze bewust dingen achterhouden. Maar een beetje onderzoek vantevoren kan geen kwaad dacht ik, vandaar dat ik dit topic opende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vooronderzoek is uiteraard prima en ben je als consument volgens mij zelfs een soort van verplicht.

Maar toch vind ik veel dingen altijd erg dramatisch opgevat worden. Ik vind een motor van zo'n 20 jaar met nette imitatie kuipdelen met waard dan de originele met barsten of opgelapte bevestigingspunten.

En dat is best wel een veelvoorkomende reden om andere kuipdelen te monteren en dan is imitatie toch een stuk aantrekkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ray, zou je hem zelf kopen als je niet wist of hij wel of geen schade had gehad?

Als je later schade krijgt aan kuipdelen kun je geen gebruikte (of nieuwe) kuipdelen monteren dan zit je vast aan deze aftermarket kuip.

Mijn mening....ik zou hem niet kopen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de kennis van nu. Zou ik ook sterke twijfels hebben en wellicht niet kopen. Met de kennis van toen (toen ik mijn eerste VFR kocht), had ik de VFR wel gekocht..

Ook in Frankrijk was 98PK een grens (voor de belasting heb ik altijd begrepen). Dat was de reden waarom de Suzuki Bandit 1200 destijds ook maar 98 PK had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Johan zei:

@Ray, zou je hem zelf kopen als je niet wist of hij wel of geen schade had gehad?

Als je later schade krijgt aan kuipdelen kun je geen gebruikte (of nieuwe) kuipdelen monteren dan zit je vast aan deze aftermarket kuip.

Mijn mening....ik zou hem niet kopen

Ik zou naar het totaalplaatje kijken en als dat klopt met de prijs en mijn eisen dan zou ik hem niet laten staan.

Als ik keuze heb dan ligt het aan een aantal factoren welke ik kies  waaronder het rijgedrag en verwachtte aankomende kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inderdaad veel te zeggen over de pro's en de contra's, en hoe men hier (persoonlijk) naar kijkt.

Ik koop (bijna) jaarlijks wel (voornamelijk) oudere motoren, en ik heb er geen moeite mee als een motor schade heeft gehad. Indien het netjes hersteld is, is dit geen probleem en zie je er niets van. Mijn mening is echter wel, dat het secuur en met originele delen is opgeknapt. Waarom? in dit segment kan het voorkomen dat een barst, scheur oid optreed, en dan is de 2e hands markt een reële optie voor onderdelen. Indien je een aftermarket kuip gemonteerd hebt, in een kleur die niet veel verkocht is, maak je het jezelf ontzettend moeilijk. Het omvallen (bijv. vanuit stilstand, of zijstandaard, wie kent het niet?) wordt een veel grotere kostenpost, dan met originele delen, als je dat secuur en netjes wilt herstellen. Zeker, er is een groep die hier geen moeite mee heeft, ik heb er wel grote moeite mee (en reed niet eens naar Rogat, maar da's mijn persoonlijk dingetje). Het totaalplaatje moet inderdaad echter kloppen en de afweging kan TS enkel en alleen voor zichzelf maken welke factoren meetellen...

 

Vwb de 98 PK (72 Kw), dat duidt er nog meer op dat het een ingevoerde (uit duitsland?) is, temeer dat in dat tijdsperk een 'gentleman agreement' is geweest tussen de fabrikanten/importeurs om niet hoger dan 100 pk te gaan (74 Kw), maar 72 Kw is (nog steeds) een andere verzekeringsklasse in Duitsland en daardoor goedkoper. Vandaar dat een motor vaak 'geknepen' werd. In dit geval is het maar een paar PK, maar toch... Zou het om een fireblade gaan van de eerste gen, praat je dan toch wel weer over 28 pk...

 

Wat TS ook besluit, succes ermee! Hoop dat je een VFR in ieder geval bevalt! Is het deze niet, dan een andere...

 

Groet'n,  Tukker

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn RC36-2 gaf 101.6pk op het achterwiel, na afstellen en andere naalden 106.0. Gemeten op dezelfde dyno op dezelfde ochtend.

aangepast door 748cc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe bij een DE versie uit die tijd ook nog maar nieuwe sproeiers in, zijn ook kleiner als de NL (Europeaan Direct sales) versie van destijds... om helemaal maar niet te praten over de Zwitserse versie.. Drama.... Maar on-topic maar weer.... @Klokje, hoe is je geplande proefrit verlopen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja erg goed eigenlijk. Ik heb vandaag een rondje gedaan, en kon bij Gebben toch de beste deal krijgen naar mijn idee. De motor rijdt erg goed, ik voel en zie verder geen rare dingen. Heb nog een paar extra technische ogen meegenomen. 2 zien toch meer dan 1. In overleg krijgt hij nog een nieuwe achterband. Onderhoud zoals olie heeft hij net gehad. Krijg ook nog 3 maanden garantie, dat mocht er echt wat mis zijn kan ik ermee terug. Ook de ketting en tandwielen zijn nog goed.

 

Ik heb alle voor en tegens meegenomen. Ik snap beide kanten wel, zeker met een aftermarket kuip in deze kleur kan erg lastig zijn mocht ik hier ooit schade aan krijgen. Gezien de staat van deze motor kan ik voorlopig rijden zonder grote kosten volgens mij. Dus dat gaf voor mij wel de doorslag. Ik mag hem zaterdagmorgen komen halen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...