Ga naar inhoud

Modificaties


vfrcees
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedemorgen collega vfr rijders,vandaag tijd om de vtec nader te behandelen..sb kit komt binnen en ik wil de pair en flapper mod.bekijken.maar mijn vraag is aangaande de dynamo aansluiting.is het voldoende om de blauwe stekker aansluiting te checken en evt.goed te reinigen of heeft het nut om draden door te solderen zonder stekkerverbinding? er zijn hier op het forum,heb ik begrepen,genoeg ervaringsdeskundigen😉.bvd.cees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de blauwe stekker en doorsolderen van draden van de stator heb je het over 2 verschillende dingen.

De blauwe stekker is een bekend massaprobleem als gevolg van oxidatie, die moet dus schoon zijn en om de oxidatie te voorkomen/af te remmen moet je die (en dat geldt eigenlijk voor de meeste stekkers) insmeren met zuurvrije Vaseline.
Het doorsolderen gaat over de 3 gele draden van de stator naar de SR. Ook hier is oxidatie weer een meetellende factor maar minder goed te voorkomen met een behandeling waardoor solderen een betere oplossing is.
Solderen bij de blauwe stekker wordt ook wel eens gedaan wanneer de oxidatie te erg is en niet schoon te krijgen, dan wordt en een bruggetje gemaakt maar ook een verbinding direct aan het frame is dan een optie maar als het nog werkt is nakijken en behandelen afdoende.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...