Ga naar inhoud

nieuwe motor - prachtige staat, maar stottert wel...


 Delen

Aanbevolen berichten

Heeft de motor waarschijnlijk wel even stil gestaan.

Als je niet weet wanneer er voor het laatst verse vloeistoffen in gegaan zijn is een beurtje wel verstandig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Gister de motor opgehaald nadat ze een week bij Johan was.

Wat een verschil...

De rit van Zwolle naar Amsterdam was de mooiste rit in jaren! 

Nogmaals dank Johan! 

en binnenkort ga ik naar AFS Purmerend om nieuwe banden te laten monteren, werd mij aangeraden.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had Johan nog iets afwijkends gevonden?

 

Ik was vorige week bij AFS voor mijn RC36-2

IMG_20200804_134406.thumb.jpg.fe7379dac3dc26f59427fb64e7833b22.jpg

 

 

 

PS: het laatste stuk dubbelbaans is 80kmh max.....  En ze kunnen op grote afstand laseren (toen ik met mijn SP2 naar AFS ging)

  • Sad 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoogst waarschijnlijk een ontbrekend dopje op (een of meerdere) adapters van de inlaat poorten. Die poorten worden gebruikt voor het synchroniseren van de carburateurs. Die dopjes harden uit in de loop van de jaren en dan willen ze nog wel eens los trillen en ontbreken. 

Als je er eentje mist gaat het blok lopen ‘zagen’ (inhouden) bij constant toerental. Het sterkst merk je het tussen de 3000/4000rpm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@748ccja, best wel wat. nieuw luchtfilter, nieuwe balhoofdlager, nieuwe accu, nieuwe spanningsregelaar, en het belangrijkste: ze houdt niet meer in.

 

@Sparky grrr, al die kennis, fijn hoor, dat vooral, mochten jullie ooit een branding (merk/identiteit)-vraag hebben dan help ik graag :) dank sparky, ik ga dit Johan even vragen

aangepast door Stephanachterberg
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sparky  De 36/2 heeft van die tuitjes met een rubber hoesje  erover voor het syncen en inderdaad die hoesjes verdwijnen wel eens waardoor hij slechter gaat lopen.

Stephan heeft een 36/1 waar kleine schroefjes het vacuüm-meetgaatje afdichten

 

Zo heb ik hem gevonden

 

414456887_IMG_2449resize.thumb.jpg.680b7120c314c1cc1b24b704a35394a4.jpg

aangepast door Johan
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd man, mooie fiets! 

Paar tankjes met Forté oid eraan toegevoegd leegrijden, komt het beestje vanzelf wel los.

Mocht dat niet helpen, dan een ultrasoon badje.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...