Ga naar inhoud

Navi mount van tante Ali


JaapVFR1200XD
 Delen

Aanbevolen berichten

Hooi,

 

Eerder had ik een navigatie mount op mijn stuur maar merkte (en zoals in veel draadjes staat) dat dit te laag is en niet helemaal prettig rijdt.

Opzoek naar een andere mount. Ik kwam al snel uit dat hij boven mijn tellers moest komen maar zag ook dat de prijzen hiervan nogal verschillen van +/- €60 tot over de €100.

 

Nu ben ik voorstander van aliexpress om mijzelf prul-cadeau's te sturen (als je het eenmaal krijgt ben je allang vergeten dat je het hebt besteld).

Maar daar eigenlijk nooit iets "zinnigs" gekocht, nu zag ik de navi mount voor de crosstourer voorbij komen voor +/- €28 incl verzenden en heb hem besteld om uit te proberen!

(eerst dezelfde voor €23 euro maar deze heeft het vliegveld niet gepasseerd, daarom andere shop geprobeerd voor 5euro meer en hiervan kreeg ik de verzendbevestiging binnen 12uur)

Ondanks de vertragingen passend bij het stil liggende vliegverkeer bij corona was deze met 4 weken binnen.

 

Vandaag de houder gemonteerd welke nagenoeg perfect paste, een hele kleine aanpassing door met de hand te buigen.

De houder oogt zeer netjes en professioneel.

 

1526947202_WhatsAppImage2020-05-15at14_08_53.thumb.jpeg.b32d4cfa2568bfbd94413405135b21bb.jpeg

 

Een klein stukje mee gereden, de plek is perfect voor overdag, in het donker nog niet getest.

Trillingen vielen reuze mee en monteren was zo gedaan.

Rechts op mijn stuur nog de oude mount, links verblijft mijn telefoon welke ik in combinatie met draadloze oortjes gebruik om lekker liedjes te zingen op de motor.

 

De stroom aansluiting heb ik rechts lopen en met 2 simpele tyrips vast gezet aan 2 al aanwezige kabels.
(ik weet niet precies hoe deze bevestigd is verder binnen mijn motor, dit heb ik door een motorzaak laten aanleggen :))

 

Mochten mensen interesse hebben:

https://nl.aliexpress.com/item/4000371119372.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.73734c4dKmkOQA

 

 

 

 

 

aangepast door MichelDB
Verplaatst vanuit Techniek Navigatie ed
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is zoveel mis met alle chinese meuk, denk alleen al even aan arbeidsomstandigheden en mileuvervuiling, maar ook aan oneerlijke concurrentie etc, etc.

Moet je dan werkelijk hier nog reclame ervoor gaan maken?  :wall:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je maakt zelf de keuze of je dit wel of niet aanschaft toch, dan vind ik je reactie overdreven.

Als je liever het dubbele betaald voor hetzelfde product hou ik je vooral niet tegen :)

 

Bedankt voor je bijdrage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal hem ook niet tegenspreken, zeker als ondernemer snap ik wel dat die website je grootste vrees is.

Gaat het over onderdelen die essentieel zijn voor je motor zou ik ze daar ook niet kopen :)

:focuski9:

aangepast door JaapVFR1200XD
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het deels met 'm eens maar als we denken dat we de ellende daar voorkomen door er niets te kopen dan houden we onszelf voor de gek.
Veel producten dan wel onderdelen ervan van de grote merken komen uit China en worden onder dezelfde omstandigheden gemaakt.
Gaan wij de morele burger uithangen dan zal een ander alleen maar rijker worden maar in China veranderd er niets helaas.
Essentiële dingen koop ik wel via de officiële kanalen en ik ben ook voorstander om zoveel mogelijk lokaal te kopen en als de dealer om de hoek het niet heeft dan zijn er wel mensen hier op het forum die we dan blij kunnen maken maar ik koop ook regelmatig wel bij Ali of DX als ik wat uit wil proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog nooit iets gekocht via ali of soortgelijke weg, zal ook niet snel gebeuren.

En nee, ik denk niet dat ik daar de wereld mee ga redden. 

 

voodoo is wel een soort van pacifistisch anti-globalist :183:

aangepast door voodoo
.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat soort dingen worden nu eenmaal niet meer bij ons gemaakt (en ook in China wordt ondertussen al veel geoutsourced naar de echt lageloonlanden). Ik word veel zieker van de megawinsten die door de tussenpersonen gemaakt worden terwijl die eigenlijk geen enkele verdienste/meerwaarde hebben. De arme Chinees verdient er waarschijnlijk meer aan als je rechtstreeks bij hem koopt dan wanneer je hier 5x zoveel neertelt voor hetzelfde (re)branded item. Dichter bij de producent kopen, dat is toch het principe van fair trade?

 

Los daarvan vind ik het een mooie oplossing en als de steun degelijk is, waarom niet. Ik ben zelf heel tevreden met mijn Chinese opzetruitje van 17 euro dat Givi in de lage landen voor een veelvoud slijt:

https://www.motoveda.nl/product/accessoires/comfort/3455/givi-universele-opzetruit-s180t

aangepast door knalselder
kromme zinsbouw verbeterd
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...