Ga naar inhoud

Schokbreker quiz


Cyberob
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja Ray hebben wij samen nog geregeld tijdens de KKR met snert ,soep en broodjes.

Was wel een KKR bij 20 graden maar dan smaakt de snert ook nog lekker hoor.

 

Gr Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was inderdaad een bizar warme KKR en het jaar erop was het niet kouder. Daarna een paar natte en grauwe KKR's gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk inderdaad ook dat 't een wp is, het materiaal lijkt overigens erg op diverse merken.... Omdat die ook weer op elkaar lijken zoals bv de stelknop voor rebound onderop, die zie je bij hyperpro, wilbers, tfx, en yss ook 

 

Vind het overigens een rare markt, ik zoek nog naar vervanging voor m'n blade, maar er is maar weinig voor te koop, of met heel andere specs. Hyperpro levert bijvoorbeeld wel een emulsie demper met rebound en veervoorspanning, maar geen in/uitgaande demping met los reservoir zoals origineel. Ik heb op m'n vfr ook hyperpro dus zou graag voor de blade bij het zelfde merk blijven, maar heb nu 2x gemaild met vragen naar hp en dan krijg ik als antwoord, ja, nee en succes ermee dan krijg je een beetje 't gevoel dat je op je knieën moet bedelen of je wat bij ze mag kopen, jammer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de rode stelknop te zien zou ik zeggen Technoflex. Maar Technoflex heeft standaard een blauwe veer eromheen liggen. Wellicht is de veer dan weer van WP.

 

Wubbes

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, BlackVfr said:

Ik heb op m'n vfr ook hyperpro dus zou graag voor de blade bij het zelfde merk blijven, maar heb nu 2x gemaild met vragen naar hp en dan krijg ik als antwoord, ja, nee en succes ermee dan krijg je een beetje 't gevoel dat je op je knieën moet bedelen of je wat bij ze mag kopen, jammer. 

Heb je gebeld met Werkendam?
Tip: bel met Alphen aan de Rijn, daar zit Bas. En die neemt wel de tijd om e.e.a. voor je uit te zoeken (als hij het niet al uit zijn hoofd weet).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-5-2020 om 13:01, BlackVfr zei:

Denk inderdaad ook dat 't een wp is, het materiaal lijkt overigens erg op diverse merken.... Omdat die ook weer op elkaar lijken zoals bv de stelknop voor rebound onderop, die zie je bij hyperpro, wilbers, tfx, en yss ook 

 

Vind het overigens een rare markt, ik zoek nog naar vervanging voor m'n blade, maar er is maar weinig voor te koop, of met heel andere specs. Hyperpro levert bijvoorbeeld wel een emulsie demper met rebound en veervoorspanning, maar geen in/uitgaande demping met los reservoir zoals origineel. Ik heb op m'n vfr ook hyperpro dus zou graag voor de blade bij het zelfde merk blijven, maar heb nu 2x gemaild met vragen naar hp en dan krijg ik als antwoord, ja, nee en succes ermee dan krijg je een beetje 't gevoel dat je op je knieën moet bedelen of je wat bij ze mag kopen, jammer. 

 

Zo heeft HK de bestaande originele shock van mijn Daytona indertijd geserviced en gereviseerd, Kan misschien bij jouw Blade ook. Heb je je eigen shock met alle stelmogelijkheden en in-uitgaande demping weer terug. Nog goedkoper dan een nieuwe shock en in mijn geval beter dan de originele.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik zit nu nog een beetje in dubio, of doorsparen voor een compleet nieuwe shock of de huidige servicen evt met een nieuwe veer. 

 

Voor moeten zowiso andere veren in bij m'n blade, ik kom zelfs met max veervoorspanning niet aan de juiste rij hoogte. Voor nu kan 't nog wel omdat ik toch niet op de limiet rijd maar 't is niet ideaal

 

12 uren geleden, AFS Motorparts zei:

Heb je gebeld met Werkendam?
Tip: bel met Alphen aan de Rijn, daar zit Bas. En die neemt wel de tijd om e.e.a. voor je uit te zoeken (als hij het niet al uit zijn hoofd weet).

Heb ik (nog) niet gedaan, maar Als de originele demper nog geserviced kan worden vind ik de juiste veer en voorvork veren ook een prima optie

 

Maar ik weet nog niet of ik dat nog dit seizoen ga doen. 

 

Gr Rolf 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je beter kan zeggen dat de veren hun veerkracht kwijt zijn voordat mensen gaan denken dat de veervoorspanning een instelling is om de hoogte mee in te stellen. Het heeft wel met de rijhoogte te maken maar puur om op basis van je gewicht de motor op de ideale rijhoogte te krijgen maar niet om hem hoger of lager te zetten :coolsmiley:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat zou een beetje een verkeerde uitleg zijn in mijn ogen Ray. 

 

In mijn geval kan ik dus zelfs met maximaal verhoogde veervoorspanning niet voorkomen dat hij te ver in z'n vering zakt, de veer heeft dus te weinig draagkracht voor mijn gewicht (87kg). 

 

Andersom kan dit ook voorkomen, dan kan je zelfs als je alle veervoorspanning op minimaal zet hebben dat de motor onder jouw gewicht niet in wil zakken, de veer is dan dus te krachtig voor jouw gewicht. 

 

Beide is dus niet handig om verschillende redenen, maar het hoeft niets te maken te hebben met slijtage van de veer opzich 

 

Ik ben wel met je eens dat je het niet moet zien als rij hoogte instellingen, het zijn veerweg instellingen, de veren hebben een bepaald belastbaar bereik, valt jouw gewicht buiten dat bereik zul je dus eigenlijk een veer aangepast op jouw gewicht bereik moeten plaatsen. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...