Ga naar inhoud

Power socket USB VFR800Fi aansluiten


 Delen

Aanbevolen berichten

Vanmiddag zitten prutsen op een beugeltje voor een power socket die hier al 2 jaar op de plank lag te verstoffen. Na veel passen en meten uiteindelijk ook maar weer vastgezet op het boutje van de HISS ring. Er zit genoeg kabellengte aan om door te trekken naar de (geschakelde) accu. Maar volgens mij moet er bij het dashboard ook wel geschikte bedrading liggen. Hoe hebben jullie dit gedaan? 8b5c64527fed14f064a2dfbe7d009166.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even gekeken, maar vind de draaddikte naar het lampje voor de stadsverlichting wel erg aan de dunne kant. De lader trekt 2 Ampère...

 

20200523_154431.thumb.jpg.6ee730190ce72d12a0d9d184f34c1a2e.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is 2A zo goed als niets. Een normale huis tuin en keukendraad transporteert er 16.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2A is idd heel weinig. Maar de vergelijking met een huisinstallatie kun je niet zo maken, nog los van het feit dat je daar 2,5mm2 voor zou moeten gebruiken.

 

Bekijk anders de draad naar je groot licht, is die veel dikker? En dan met P=U*I even wat vergelijkende sommetjes maken. Dat geeft niet direct een antwoord, maar wel een gevoel voor ordegrote van ampjes door draadjes.

 

En ik zou die 2A ook op het stadslichtdraadje durven aansluiten. Living on the edge...... 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ray Dat klopt. Net even zitten rekenen. Als ik in totaal uit gaat van 3A en een kabellengte van 2 meter is de benodigde draaddoorsnede 0,35 mm2, wat overeenkomt met een kerndiameter van 0,67 mm.

 

@voodoo voor dim- en grootlicht kom je dan uit op respectievelijk 4,6 en 5 Ampère. De bedrading daarvan zie je op dezelfde foto. Die lijkt marginaal dikker dan de bedrading voor stadslicht. M.a.w. ik prik de USB lader er bij op het stekkertje voor stadslicht.

 

 

aangepast door Bazz
taggen doe je met een @ voor de nickname te typen, selecteer wel het juiste lid ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt eraan hoe efficient de usb lader die 5V maakt, dat valt nogal eens tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, gewoon dat ding erop knutselen en rijden met die vfr! :thumpup:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 23-5-2020 om 16:19, Ray zei:

Volgens mij is 2A zo goed als niets. Een normale huis tuin en keukendraad transporteert er 16.

 

Ja wisselspanning. Gelijkspanning is anders. Maar vuistregel is maximaal 4A per kwadraat voor gelijkstroom. Dus voor 2A heb je theoretisch 0,50mm2 nodig hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...