Ga naar inhoud

is dit een thermostaat van een vfr800?


peter fille
 Delen

Aanbevolen berichten

Op 27-5-2020 om 15:35, VFRikus zei:

Welk reservoir bedoel je? Plastic tankje aan de linker kant, of de radiateur.

Plastic tankje hoort koud te blijven, radiateur niet. Die dop opent niet op temperatuur, maar op druk. Gaat bijna nooit stuk en de veerdruk kun je ook testen met de vingers.

VFRikus

 

heb het koelwater afgelaten, buizen uitgespoelt en nieuw koelwater ingedaan. als de motor warm is heeft hij water naar het plastiek reservoir gegoten en als de motor uitstaat zuigt hij een deel van het water terug?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koelsysteem wel goed ontlucht?

Ik vang oude koelvloeistof altijd op en meet hoeveel, dan weet ik wat er tenminste weer in moet.

VFRikus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb ik ook gedaan maar denk dat het water als hij heet is naar reservoir gaat en als ik de motor uitzet gaat alles terug naar de motor. dus waterpomp werkt dan en thermostaat niet. iemand in de buurt van aarschot die een thermostaat kan veranderen. garages hebben een wachttijd van 3 weken en dat kost 250€ ongeveer.

 

aangepast door MichelDB
Overbodige quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed toch dat er nog steeds lucht in het systeem zit. Wat Ray al eerder zei: als de thermostaat kapot is, dan warmt de motor bijna niet op. Deze wordt juist te warm. En het is een hele klus om goed te ontluchten; als je denkt dat het klaar is moet je toch nog even verder gaan........:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De V4 is een draak om te ontluchten.

Waar in België woon je? Ik woon letterlijk op steenworp afstand van België, misschien dat ik je kan helpen als het qua tijd overeen komt.
Morgen heb ik al plannen maar als het nog nodig is zou ik volgend weekend eventueel wel voorbij kunnen komen om te helpen (geen garanties maar heb wel een klein beetje ervaring met de VTEC).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...