Ga naar inhoud

Vtec 800 verkocht... Zijn hier nog Crossrunners?


Bart Bever
 Delen

Aanbevolen berichten

Gegroet motorvrienden,

 

Ik heb mijn Vtec een maandje geleden te koop aangeboden met in het achterhoofd iets te zoeken met evenveel pit maar toch een minder sportieve zithouding. Ik heb de Vtec net iets minder dan een jaar gehad en hij werd zonder verlies verkocht :schater:

De koper was op zoek naar eentje dat tip top in orde was en compleet uitgerust... En dat was het geval.

 

Probleem is nu een beetje dat ik onverwacht zonder motor zit en ik aan het rondkijken ben om eerstdaags/weeks een nieuwe te kopen.

Maar wat....

Ik had vorig jaar mijn zinnen gezet op de K1300S maar dat idee heb ik om dezelfde reden laten varen..

Ik was aan het kijken naar een betaalbare GS, die zijn er genoeg :) ..

Mijn droombike, de Multistrada blijft nog wel even buiten bereik om financiele redenen maar toen zag ik de Crossrunner

Niet de laatste maar het 2011 model. Niet veel slecht van te vinden buiten de positie van de voetsteunen.

Zijn er hier mensen die ermee rondrijden en wat zijn de bevindingen?

Dit is wat ik momenteel aan het bekijken ben:

https://www.2dehands.be/a/motoren/motoren-honda/m1557701631-crossrunner-honda-vfr800x-touring-edition.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

 

Alvast bedankt voor de input!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 2011 crossrunner is in feite een vtec met een andere kuip en een hoger stuur.

Dat betekent dat de voetpositie net zo sportief als bij de vtec.

Voor mij geen probleem omdat ik korte benen heb.

De zitpositie is voor de rest een stuk rechterop en vele malen comfortabeler dan de 800fi die ik hiervoor had.

Ik weet niet of je van snel rijden houd maar de crossrunner is begrensd op max 200 km/h ivm de allroadbanden waarmee hij standaard uit de fabriek komt.

Ik rijd zelf met veel plezier op de crossrunner en deze hoeft voorlopig niet weg.

Omdat er maar weinig runners gemaakt zijn kan het vinden van accessoires wel eens lastig zijn.

@BuffetingRijd ook op een crossrunner

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf ook maar 1,74m dus ik vermoed dat ik vrij relaxed op de Crossrunner kan toeren.

Probleem is dat ik in de buurt nergens terecht kan waar er eentje staat. Ik heb er nu 2 op t oog, ééntje op 70 en ééntje op 120km van huis.

Ik ben al even online aan t polsen naar de mogenlijkheden alvorens op te rijden.

 

@crossrunner

Over welke accessoires heb je t dan als ik vragen mag?

Koffers zitten erop, ruitjes kan je makkelijk vinden, enkel een andere demper staat op mijn lijstje..

 

Ik vond dit filmpje van een gepimpte Italiaanse Crossrunner.. die overigens naar mijn smaak te ver gegaan is :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=JGT3ZYjesWU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het superbike stuur op het filmpje heb ik proberen te bestellen alleen is niet meer leverbaar door sw motech.

Handkappen zijn er niet voor het huidige stuur.

En de kaoke cruisecontrol was ook lastig te vinden voor een leuke prijs.

Ik heb zelf een bos demper via louis gekocht maar daar is voldoende keus in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 modificaties... overdrijven is ook een kunst :o

 

ook al is het 70 km, ik zou toch eerst gaan proefrijden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ben jullie nog een terugkoppeling schuldig...

Ondertussen ben ik naar 2 Crossrunners gaan kijken maar ik was nog niet helemaal overtuigd.

Wat wel is blijven hangen is de comfortabele zit- en rijpositie en ik heb dus mijn zoekveld uitgebreid.

De GS was enkel betaalbaar als hij 100.000 km had en mijn all time favorite, de Multistrada Pikes Peak zal altijd een natte droom blijven :)

 

Wat is het wel geworden?

Uit onverwachte hoek ben ik op een voor mij onbekende Vstrom 1000 uitgekomen. Maniakaal onderhouden en piekfijn in orde.

Ik ben dus even vreemd gegaan maar zeg nooit nooit.

Bedankt voor de vele info en tips die ik hier gekregen heb en nog vele veilig km's gewenst!

 

Groeten, Bart

 

Bij deze nog een fotootje natuurlijk.

e1ed691348145371.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer hoor, iedereen weet toch dat de crossrunner de beste motor is die op deze aardkloot rondrijdt! De rc80 bedoel ik dan. 😉

 

Veel plezier met de strom. :thumpup:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...