Ga naar inhoud

YMP spanningsregelaar


 Delen

Aanbevolen berichten

Morgen neem ik een RC-36 van m'n broer over en heb een lange rit voor de boeg zaterdag. (2000km)

 

Ik bekeek de spanningsregelaar en zag dat het nog de originele is. (althans dat vermoed ik, geen koelribben)

 

Wil graag een reserve meenemen en kwam hier op het forum geen reviews tegen van YMP. De lage prijs zal ongetwijfeld in verband zijn met het land van productie.

 

Ik zie het meer als evt thuiskomertje.. Maar voor 6 tientjes meer een Mosfet aanschaffen..

 

Wellicht doe ik dat. Maar toch nieuwsgierig of iemand met YMP bekend is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je het zo moet zien: De kans op een  'maandag ochtend' exemplaar bij goedkoop geproduceerde producten is veel groter omdat er ergens op bezuinigd moet worden. Als je mazzel hebt dan heb je er schik van. Bij kwaliteitsproducten zou je even goed een slecht exemplaar kunnen treffen , maar die kans zal VEEL kleiner zijn. Dus een review van zo'n component is eigenlijk niet te doen, het is een kwestie van turven. Maar aangezien weinig mensen gaan posten dat een product het al zo lang volhoudt krijg je sowieso een scheef beeld. De enige zinvolle conclusie zou je kunnen trekken met een controlegroep MET  goedkope SR  tegen een groep MET kwaliteits SR. (en dan turven na verloop van tijd)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Totdat je een keer pech hebt een hij op het verkeerde moment stuk gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Smuiger said:

ik had dus een retedure mosfett. rap kapot.  ik ga weer voor goedkoop

Dat kan ook komen door een kortsluiting in de dynamo. Daar kunnen ze niet tegen.
Maar ik neem aan dat je die gecontroleerd hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Smuiger zei:

ik had dus een retedure mosfett. rap kapot.  ik ga weer voor goedkoop

garantie, na 2 ritjes is dat ding toch nog geen 1 jaar oud?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja @RoelNL dat zou kunnen maar ding lag al 2jaar te vervelen voor dat ik m in gebruik nam.  Om dan nog garantie te claimen?

 

En idd @AFS Motorparts sluiting is funest maar gezien het feit dat er netjes over 3 fasen 40+V gemeten is denk ik daar niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De OEM "platte puck" SR op mijn RC36-2 hield het ~50,000km uit.....

 

Joshua van wiremybike heeft toen een RC46-1 MOSFET plug&play meegenomen toen ie toch naar NL kwam...

https://www.wiremybike.com/product_info.php?cPath=1_8&products_id=329

Verkocht toen mijn VFR bij 106,000km TL/in 2-en brak...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Smuiger zei:

ik had dus een retedure mosfett. rap kapot.  ik ga weer voor goedkoop

Da's een heel begrijpelijke reactie, maar een waarde oordeel over 1 incident heeft weinig zin. 

T.a.v. garantie, volgens mij ligt dat genuanceerder:

 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

 

Uw wettelijke recht op een goed product geldt ook na de garantieperiode. Gaat een product kapot en is de fabrieksgarantie, verkopersgarantie of bijgekochte garantie verlopen? Dan kunt u nog steeds gebruik maken van uw wettelijke garantie. Dit hangt af van de gebruiksduur van het product. De verkoper of fabrikant kan u vertellen hoe lang het product mee gaat.

 

Bij een kwaliteitsproduct als een Mosfet mag je een bepaalde gebruiksduur verwachten en dat ligt wel iets anders dan al kapt na 2 ritjes na montage.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...