Ga naar inhoud

Ervaringen/Irritaties Tractie controle VFR800


milwel traamen
 Delen

Aanbevolen berichten

Nee want je hebt met 2 verschillende zaken te maken.

De TC grijpt in als het achterwiel slipt maar ook als het voorwiel van de grond komt.

Als de snelheid tussen voor en achter afwijkt van de standaard grijpt de TC in.

Heb je te weinig grip dan slipt het achterwiel dus actie van de TC.

Heb je genoeg grip dan komt het voorwiel los dus actie van de TC.

Meer keuze in banden heb je niet.

Van een drempel of stoeprand rijden kan de TC ook al activeren omdat je voorwiel dan soms even los komt.

Heb je last van het ingrijpen van de TC omdat je achterwiel steeds slipt dan kan je dat verhelpen met betere banden. Is het door die andere oorzaken dan hebben banden geen invloed.

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom anders langs met je brommert, dan kijken we even. Volgens mij woon je op kruipafstand bij me vandaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het op de CT ook wel eens gehad, auto inhalen op een hobbelweg, lekker gas er op hobbeltje, hoppa weg vermogen :pompomdown:

 

De mijne had ook maar 1 stand, tegenwoordig wordt er meer over nagedacht inderdaad. De nieuwere motoren hebben meer standen.

 

Goede banden en vering(!) kan er voor zorgen dat dit later gebeurd (beter wegcontact) maar er zullen altijd situaties zijn dat dit gebeurd, zeker met de eerste systemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@voodoo Altijd leuk om effe langs te rijden. Ga toch eerst zelf effe nog in de manual. Maar voor zover ik weet zijn de rc79 niet uitgerust met een niveau of level. Dit zegt mijn manual. Dus lijkt me duidelijk. Geen tussenstand.

 

 

@smuiger Doe ik nu al.

Tractie controle.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-6-2020 om 07:29, MichelDB zei:

@sabsteef kun jij hier toevallig niet iets mee? Bij de CT heb ik het nog niet gemerkt maar mijn ex de 1200F kwam deze er ook behoorlijk "agressief" in. Zou misschien ook met de bandenkeuze te maken kunnen hebben. Hoe harder de band des te sneller hij erin komt.

Ik  kan niets aan de tc doen. 
wat ik bij de 1200f gedaan heb is alles beheersbaar gemaakt. Hierdoor hoeft de tc minder in te komen als je een sprintje  trekt. 
maar als het ook gebeurt zo maar.. zou ik gaan kijken naar andere sloffen. Pilot 5 zijn goeie. Dan plak je weer lekker op de weg. Ook bij regen. 
 

mijn nieuwe flash voor de vfr 800 is nog niet uitgetest. Maar dat zal de boel dadelijk ook wel wat beter maken. 
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu inderdaad slick bandjes en ga snel denk ik over naar road 5. Kijken of dat wat doet. Het zal in ieder geval meer grip hebben en daardoor dan iets minder snel ingrijpen hoop ik. 

aangepast door milwel traamen
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, sabsteef said:


 zou ik gaan kijken naar andere sloffen. Pilot 5 zijn goeie. Dan plak je weer lekker op de weg. Ook bij regen. 
 

Pilot 5 bestaat niet.
Ik denk dat je de Michelin Road 5 bedoelt, maar het zou ook de Power 5 kunnen zijn.
Bij beiden is het woord Pilot vervallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...