Ga naar inhoud

Gashandle zijdelinkse speling


dendro
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Mijn gashandle heeft wat zijdelinkse speling.

Beweeg ik naar rechts loopt deze aan tegen het stuurgewicht en gaat dus zwaar.

Beweeg ik de gashandle naar links loopt deze niet meer aan en gaat superlicht.

 

Mijn vraag:

Is hier iets aan te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is gewoon, miss is je handvat verschoven op de buis van het gas, bijv door een stuur strop tijdens vervoor op een aanhanger, heb je rechts nog ruimte? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rechts komt ie tegen het stuurgewicht aan.

 

Jij bedoelt dat het rubber ten opzichte van de gashandle zelf is verschoven?

 

Dan zou ik links ruimte moeten hebben toch?

Dat ga ik checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat zo is kun je met een luchtspuit tussen het handvat en de gas handel spuiten zodat hij opbold, en kun je hem opschuiven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rubber is bij het gashandel gelijmd. Dat krijg je met perslucht niet verplaatst.

Stuurgewicht losnemen, en dan met een platte schroevendraaier tussen rubber en buis steken, en rondom de buis roteren terwijl je het rubber verder omhoog naar het balhoofd duwt. Daarmee krijg je hem wel op zijn plaats.
Maar het is wel mogelijk dat hij daarna niet meer goed vast zit, en weer terugkruipt richting het stuurgewicht. In dat geval moet je hem helemaal losnemen en de buis inspuiten met spuitlijm. Daarna monteren met perslucht, dat gaat dan vrij makkelijk (voordat de lijm droog is).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien gelijk van de gelegenheid gebruik maken nieuwe handvatten te plaatsen en de stuurgewichten te spuiten.

 

Wat voor spuitlijm wordt daar normaal voor gebruikt

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe is elke lijm die enigszins flexibel blijft goed maar als je handvatverwarming hebt dan kan je wel beter speciale lijm gebruiken, die kan zeker tegen de warmte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok thanks.

Nee geen handvat verwarming. Hoewel het zomers ook best warm kan worden natuurlijk.

 

Ik las dat sommige mensen zelfs haarlak gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...