Ga naar inhoud

Gashandle zijdelinkse speling


dendro
 Delen

Aanbevolen berichten

Op 27-6-2020 om 09:13, AFS Motorparts zei:

Het rubber is bij het gashandel gelijmd. Dat krijg je met perslucht niet verplaatst.

Stuurgewicht losnemen, en dan met een platte schroevendraaier tussen rubber en buis steken, en rondom de buis roteren terwijl je het rubber verder omhoog naar het balhoofd duwt. Daarmee krijg je hem wel op zijn plaats.
Maar het is wel mogelijk dat hij daarna niet meer goed vast zit, en weer terugkruipt richting het stuurgewicht. In dat geval moet je hem helemaal losnemen en de buis inspuiten met spuitlijm. Daarna monteren met perslucht, dat gaat dan vrij makkelijk (voordat de lijm droog is).

Nooit geweten, zowel bij m'n vfr als blade hebben het beide dat hij af en toe klem zit, vroeg me al af of dat normaal was.... Ga ik daar ook eens mee aan de slag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies wat jij zegt, het rubber zit los daardoor schuift ie naar het stuurgewicht toe en gaat hij klemmen en blijft hij hangen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja!

Ik had nooit gehoord van vastlijmen.

Vroeger deed je dat niet volgens mij.

 

Masr ik denk wel dat als ik hem niet vast zet ik steeds hetzelfde probleem krijg.

 

Hoeveel tijd zou je hebben met spuitlijm?

Ik neem aan dat lijmspray hetzelfde is?

aangepast door dendro
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik las dat sommige mensen zelfs haarlak gebruiken


Ik heb mijn handvatten inderdaad met haarlak vastgezet, zit al jaren vast. Grote voordeel is dat het bij het aanbrengen eerst smeert en pas gaat plakken als het handvat op z’n plek zit. En het vervangen is geen probleem. Het spul verhindert het schuiven maar is wel los te trekken. Met perslucht zal best gaan, heb ik nog niet geprobeerd.
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, dendro said:

Hoeveel tijd zou je hebben met spuitlijm?

Ik neem aan dat lijmspray hetzelfde is?

Ik weet niet of elke lijmspray hetzelfde is of werkt.
Ik weet wel dat je NIET de gebruiksaanwijzing moet volgen waarin ze stellen dat je moet wachten totdat het oppervlak droog is voordat je het vastplakt. Dan krijg je namelijk het rubber handvat niet meer op zijn plek geschoven. Meteen na het opspuiten beginnen, dan heb je een paar minuten voordat het begint te drogen.
Ikzelf spuit het liever In het handvat dan op de stuurbuis.
Nadat deze op zijn plek zit mag je hem aan paar uur niet gebruiken. Als de lijm opgesloten zit tussen buis en handvat duurt het namelijk veel langer voordat hij droogt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...