dendro Posted July 1, 2020 Share Posted July 1, 2020 Vreemd dat de bout afbreekt. Ik zou eerder verwachten dat de alu schroefdraad gestript zou worden ver voor dat de bout afbreekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted July 1, 2020 Share Posted July 1, 2020 Ligt eraan hoe ver de bout erin zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRouge Posted July 1, 2020 Share Posted July 1, 2020 Is tie er nu uit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert-Jan Posted July 19, 2020 Share Posted July 19, 2020 @VFpiotR??? Ik dacht ergens anders gelezen te hebben dat het inmiddels volbracht is, maar mogelijk kan VFpiotR het hier zelf bevestigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eric Posted July 20, 2020 Share Posted July 20, 2020 Ben ook wel benieuwd. Tijdens de Zomertour was het nog niet voldoende gerepareerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFpiotR Posted July 20, 2020 Author Share Posted July 20, 2020 Hi excuus heb deze topic een beetje verwaarloosd. @dendro idd alleen was de bout zelf nogal vergaan. Inmiddels zijn alle nieuwe “verse” bouten bij cd’s besteld en afgelopen week binnengekomen. En nee niet meer uitgekregen, vervolgens de boel (met 1 bout minder) in elkaar gezet. Voor de zekerheid nog een film laagje vloeibare pakking op de gewone pakking gedaan en alles prima...echter 🤦🏻♂️.... bij het aandraaien (met momentsleutel) vrat 1 bout z’n schroefdraad op. Nog geen ramp maar tijdens de toer druppelde er toch nog wat, vervolgens ter plekke bij een poging om aan te draaien nog 1 die z’n draad opvrat. stand dus; 1 afgebroken bout en 2x opgevreten schroefdraad. Gevolg; druppelen bij warme motor, olie op de band, een verrekte spannende 2e helft van de toer en mijn hartslag weer eens geprikkeld. Dit ga ik uitbesteden, moet ook nog een nieuwe band achter op, had gedacht dit naar AFS te brengen maar aangezien er nu meer aan de hand is durf ik die rit niet meer aan en gaat het lokaal gebeuren bij een zaak waar ik geregeld om motor spulletjes kom. Ivm schilderwerkzaamheden aan het huis die op last van de vrouw voorrang hebben, moet ik even geduld hebben om te zien of het budget over laat om snel te laten fiksen en daar mee de volgende rit mee te pakken 🤞 Volgt... 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted July 21, 2020 Share Posted July 21, 2020 8 hours ago, VFpiotR said: Dit ga ik uitbesteden, moet ook nog een nieuwe band achter op, had gedacht dit naar AFS te brengen maar aangezien er nu meer aan de hand is durf ik die rit niet meer aan en gaat het lokaal gebeuren bij een zaak waar ik geregeld om motor spulletjes kom. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik daar nog niet eens zo rouwig om ben. Dit soort klussen (boutjes uitboren) kosten altijd meer tijd (en dus geld) dan je vooraf denkt, en zijn dus lastig om een klant tevreden te houden. Maar volgende keer ben je gewoon welkom hoor! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madfred999 Posted July 21, 2020 Share Posted July 21, 2020 (edited) Anders een helicoil setje kopen. Uitboren, tappen, helicoil erin. Setje kost iets van €30-35. Je woont een flink eindje bij me vandaan, anders zou ik wel komen helpen. Edited July 21, 2020 by Madfred999 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackVfr Posted July 21, 2020 Share Posted July 21, 2020 (edited) Met wat voor bereik moment sleutel ben je aan de gang geweest? Een moment sleutel wordt soms erg onnauwkeurig aan de uiteinden van z'n bereik, zeker een wat goedkopere, een 25/105 of 25/200nm sleutel is eigenlijk niet geschikt voor dit soort boutjes. Gezien de hoeveelheid kapot gedraaide exemplaren vermoed ik dat dit 't geval is, maargoed dat is een aanname Ik heb 't zelf ook ooit gedaan bij een auto met vergelijkbare resultaten, sindsdien heb ik ook een 3/8 sleutel met 5/25nm bereik. Gr Rolf Edited July 21, 2020 by BlackVfr Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFpiotR Posted July 21, 2020 Author Share Posted July 21, 2020 @BlackVfr ik hier voor bij hbm een 3/8 19-110 nm momentsleutel gekocht... aanhaalmoment verkeerd ingesteld... ik ben er achter gekomen dat de aanhaalmoment voor de bouten van de carterdeksel maar 12 nm is terwijl ik helemaal in de beleving zat dat dat 28 nm moest zijn... knap dom, maar m’n lesjes geleerd, goed lezen in de wphb 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackVfr Posted July 21, 2020 Share Posted July 21, 2020 Ja precies, 28 is veel te veel voor zo'n kleine bout, een m10/m12 Carter plug zit vaak met maar 25nm vast, maarja wat je zegt vergissing, probeer zelf altijd goed te dubbel checken, uiteindelijk zijn wel allemaal mensen, en ook een foutje maken is nou eenmaal menselijk, en daar leer je nog 't meeste van uiteindelijk maar het is niet altijd leuk. Gr Rolf 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert-Jan Posted July 22, 2020 Share Posted July 22, 2020 Spijt me om te lezen VFpiotR. Echt een super vervelende tegenvaller inderdaad. Allemaal niet leuk. Voorlopig zeer veel voorspoed met de schilder activiteiten. Belangrijk. (Ook namens je vrouw). 🤗 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFpiotR Posted July 12, 2021 Author Share Posted July 12, 2021 Nou na lang wachten eindelijk tijd kunnen maken om de Viffer weg te brengen afgelopen weekend. Inmiddels bericht gehad dat de helicoils geplaatst zijn en het wachten is alleen op een nieuwe pakking, de oude hield het niet droog en nieuw was niet op voorraad. met een beetje mazzel op tijd voor de rit van komende zondag! 💪🤞 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFpiotR Posted July 16, 2021 Author Share Posted July 16, 2021 En ja hoor! Een helicoil en nieuwe pakking verder loopt ie als een zonnetje zonder een druppel olie te lekker! 👌 gelijk maar een nieuwe accu dr in laten zetten want de oude wilde niet meer opladen. Klaar voor de zomer Tour😁 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts