Ga naar inhoud

Handkappen Acerbis


Sieto
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb handkappen van Acerbis bij Louis gekocht. Type: Dual Road.

Deze kappen monteer je op de plaats van de stuurgewicht, alleen niet passend op het schroefdraad in het stuur.

1e vraag: kun je deze schroefdraad "bus" verwijderen, zodat het meegeleverde set in het stuur gemonteerd kan worden?

2e vraag: of welk montageset heb je nodig om de kappen op het originele schroefdraad te monteren?

 

Het betreft een Crossrunner van 2012.

 

Alvast bedankt voor de tips.

 

image.png.69410a17f1d860a2f57657c3ccf3d9d9.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

´"Universeel" gaat blijkbaar niet op voor Honda. Ooit kocht ik een universele "brake lever guard" (rembeschermer). Het was onmogelijk om deze te installeren zodanig dat rembeschermer volledig functioneel kon zijn.

Je moet specifiek voor Honda kopen, zodat je deze zonder problemen kan installeren.

Hopelijk is er iemand die creatief genoeg is om een oplossing aan te bieden? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de reden waarom het schroefdraad een probleem is?
Kan je de originele bout niet gebruiken? Als deze te kort is maar de diameter is wel gelijk maar de draad is fijner/grover dan kan je ook een langere bout kopen met de juiste draad.
Is de bout van een kleinere diameter dan kan je misschien een busje gebruiken om het verschil op te vangen en dan de originele bout vervangen.
Creatief zijn is makkelijk maar we moeten wel weten waar we mee werken. "Acerbis handkappen" is net zo veelzeggend als "aluminium wielen voor m'n golf" :39:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er vanuit  dat het de dual road is.

Op de site van louis kun je bij de handkappen een document downloaden waar voor vele motoren een montageset op staat. Ook voor de crossrunner.

Passende_Motorradmodelle_-_ACERBIS_Handprotektoren_Dual_Road___X-Tarmac_in_schwarz_-_Bestellnummer_10019256__10019258.pdf

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Ray zei:

Wat is de reden waarom het schroefdraad een probleem is?
Kan je de originele bout niet gebruiken? Als deze te kort is maar de diameter is wel gelijk maar de draad is fijner/grover dan kan je ook een langere bout kopen met de juiste draad.
Is de bout van een kleinere diameter dan kan je misschien een busje gebruiken om het verschil op te vangen en dan de originele bout vervangen.
Creatief zijn is makkelijk maar we moeten wel weten waar we mee werken. "Acerbis handkappen" is net zo veelzeggend als "aluminium wielen voor m'n golf" :39:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar de foto erbij...

Bij de handpoppen zit een montageset, waarbij je de schroefdraad bus in het stuur moet vervangen. Er zitten uitsparingen in de montage om te verkomen dat de kap gaat draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die foto zegt nou niet bepaald veel over de montage en wat het probleem daarbij is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net even gekeken bij mijn eigen crossrunner maar ik denk dat het busje vanaf de zijkant vast gelast is in het stuur.

Misschien kun je het handvat rubber een klein stukje optillen om te zien of daar een las puntje zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is volgens mij ook het “probleem” dat het busje niet uit het stuur kan. De handkappen kunnen draaien als je ze op de standaard bussen vast zet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pak een boor van ongeveer de diameter van de keilbout aan je kappen, ros die in je stuur en klaar is klara. 😉

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wordt geconfronteerd met het hetzelfde probleem dat ik had.

 

De stuurgewichten van Honda hebben een inkeping, waardoor deze een vaste positie hebben in je stuur. Ze worden vastgezet met één bout aan de buitenzijde (aan het binnengewicht in je stuur). Dus geen klembout zoals bij de universele kit.

 

image.png.6cb43758557fa4d203ab8aa1269ebb03.png

 

Er is dus ook geen mogelijkheid om deze af te stellen (gewenste positie van handkappen) en de mogelijkheid om deze degelijk vast te zetten.

 

In principe zou de instelling/vastzetten moeten kunnen gebeuren op het stuurgewicht zelf. Of...een tweedelig stuurgewicht (waarbij de twee delen tov mekaar geblokkeerd kunnen worden).

 

Kijk hier maar eens (er zijn "special inserts" voor Honda modellen).

 

https://www.satoracing.com/lever_guard.htm#weight

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...