Ga naar inhoud

Kleppen gesteld of niet...


Tonus
 Delen

Aanbevolen berichten

Fair enough. Ik ga de dealer ook niet afrekenen op het feit dat hij niet op internet gaat zoeken naar een goedkoper inkoopkanaal. Zoals afs al schreef.

aangepast door voodoo
Typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, knalselder zei:

Excuseer, Bilstein en Amazon.de hebben niets van doen met Ali. 

Nee, de strategie is volledig anders. Amazon komt nu op onze markt via een sort 'all or nothing' strategie. Er wordt op voorhand een enorm bedrag gereserveerd om bij penetratie van een nieuwe markt de concurrentie (zoals een bol.com) met prijzen die  letterlijk verlies opleveren uit de markt te werken. 

Bij Ali weet je op voorhand dat het nogal eens tegen kan vallen  (zoals je een nep Rayban krijgt geleverd als je een wielershirtje besteld had, mij echt net gebeurd)

 

https://www.businessinsider.nl/amazon-strategie-nederland/

 

Of dat ook echt lukt is natuurlijk de vraag. Maar die bodem prijs die je betaalt is de eerste stap op weg naar een poging om een monopolie positie te bewerkstelligen.

De consument wint daar op lange termijn natuurlijk niet veel mee.

Die heeft juist baat met diversificatie , normale concurrentie tussen aanbieders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn tal van aanbieders aan 30% van de prijs bij de dealer (winparts bvb). Amazon.de was maar ter illustratie en omdat ik een abonnement heb is verzending gratis. Maar een paar euro meer of minder verandert de grond van de zaak niet. 

Uit jullie reacties begrijp ik nu wel dat de garagist vast hangt aan zijn leverancier en diens prijzen. Daarvoor heb ik begrip. Helaas past mijn frustratie in een groter plaatje, maar dat verhaal is te lang en te complex om hier uit te leggen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...