Ga naar inhoud

HISS geen spanning van ECU


 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn Honda VFR 800 Fi 2000 met HISS wil niet meer starten. Zodra ik het contactslot omdraai lijkt de ECU de sleutel niet te herkennen met tot gevolg dat de startonderbreker de start onderbreekt. Tja en dan...

 

Oke meer info:

Zodra ik de sleutel omhaal lijkt alles netjes aan te gaan, echter doordat mijn sleutel niet wordt herkend gaat de benzinepomp niet aan en (FI lampje) dus niet uit. Daarnaast gaat mij HISS lampje ook niet aan (bij het sleutel symbool) 

Nu moet er op de stekker naar de HISS 5v staan maar dat is er niet. Kabel tussen de HISS en ECU heeft geen kabelbreuk. Dus ik twijfel aan mijn ECU... Komt die 5v echt uit me ECU? Zou ik de 5v ook via een andere bron op de HISS kunnen zetten. Uiteindelijk moet via de RX-TX de code naar de ECU komen en verwacht ik te kunnen starten? Of is dat te simpel? Moet het nog testen maar dacht ik gooi het hier even in de groep?  Oh ja basale zaken als zekeringen en relais zijn grotendeels gecheckt.

 

Vermoede:

Ik verwacht dus dat het aan het HISS /ECU combo ligt maar dat is een aanname.... Mother of all f*ups

aangepast door nsoklink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je het zegt. Maar ja die heb ik ook getest en werkt volgens mij naar behoren. Er staat spanning op en deze kan onderbroken worden met de schakelaar. Of andersom....

 

Eerder heb ik al wel eens wat kleine start issues gehad waarbij ik de sleutel of Kill switch moest omhalen om te kunnen starten. Echter was dat dit keer niet meer het geval....

 

Extra info:

Als ik de startknop in druk lijkt alles normaal te draaien als in dat de motor wil starten echter pakt hij dus niet door om aan te slaan..... Anders dan wanneer de kill-switch is om gehaald.

 

Oke, nu wordt het bijzonder....

Voor jullie idee. Ik ben dus al een week bezig en heb het nodige doorgemeten. Ben redelijk handig met elektra en mechanische dingen. 

Ik heb zojuist wederom de boel losgehaald en nogmaals gecheckt en verdraaid, hij start weer? Maar nu vertrouw ik de boel natuurlijk niet.... Want waardoor zou dit veroorzaakt kunnen worden? Toch een relais die vast zat? Schiet mij maar lek.....

5v is ook weer terug...

aangepast door Arno71
5 reacties samengevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

tja......hier valt geen zinnig woord over te zeggen volgens mij. Het zal ergens met "de boel" te maken die je hebt los gehaald. Connectors? relais? Switches?  ....schiet mij ook maar lek....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja. 

Ben er nog niet mee verder gegaan maar "de boel" is vrijwel alles wat onder je zadel bevindt (relais, connectoren, zekeringen etc.) Daar heb ik alles wederom opgetild en bekeken. En in eens ging me brandstofpomp en dus HISS weer werken. Ik ga nog kijken of ik deze issue kan reproduceren om te weten wat dit veroorzaakt. Het is voor mij ook nog een mysterie.

aangepast door nsoklink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk de kabels onder het contact eens.
Kan zijn dat door veelvuldig draaien een kabelbreuk is opgetreden. Je zal niet de eerste zijn met dit probleem.
We hebben eens iemand gehad bij een clubrit waarbij de motor steeds uitviel in een bocht om die reden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mogelijk een brak contactslot? Reservesleutel al geprobeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar met mn 2001 vrijwel hetzelfde gehad, bleek een breuk in de hiss draden onder het contact.
Die zaten met een tiewrap vast en dat had een breuk veroorzaakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kill switch is ook een bekende mogelijke oorzaak dacht ik. Tenminste bij mijn 800fi wel en net nog even getest. Kill switch aan en weer uit laat het HISS werken (sleutel lampje even aan) en de brandstofpomp draaien. Wat vervuiling/corrosie in de interne contacten gaf bij mij 2 jaar geleden ook onaangename verrassingen van spontaan uitvallen van de motor. Demonteren en schoonmaken van de kill switch en probleem opgelost. Mogelijk ook bij jou aan de hand naast de andere genoemde opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...