Ga naar inhoud

Garmin XT software update


 Delen

Aanbevolen berichten

Vrijdag heb ik bij mijn XT een systeemupdate gedaan en sindsdien valt hij steeds uit en gaat dan meteen weer aan.
Eerst bevriest het scherm kort en dan schakelt hij zichzelf uit om meteen weer aan te gaan.
Ik ben erachter gekomen dat het een probleem is in de bluetooth verbinding en ook dat een factory reset dit probleem niet oplost.
Zojuist alle verbindingen gereset/vergeten/verwijderd en weer opnieuw verbonden maar helaas werkte ook dat niet want toen ik de telefoon had gekoppeld en Drive weer opnieuw had verbonden en de Cardo wilde koppelen ging het alweer mis nog voordat de Cardo gekoppeld was.
Na het opstarten meteen de Cardo verbonden en voor de telefoon de optie om via de Garmin telefoongesprekken te voeren uitgezet en op het eerste gezicht lijkt dat te werken.
Morgen moet ik nog even op pad en kan dan aangeven of het daadwerkelijk ook zo is want misschien heb ik net niet lang genoeg geprobeerd.
Ik ben wel graag bereikbaar maar kan ook direct va de Cardo telefoneren en volgens mij krijg ik via Garmin Drive wel in beeld wie er belt en dat is eigenlijk de belangrijkste reden dat ik de telefoon via de Garmin had zodat ik kan zien of ik op wil nemen of niet want dat doe ik namelijk liever niet. Maar met een hoogbejaarde moeder en een broer met een steunhart omdat zijn eigen minder dan 20% functioneert zijn daar dus wel uitzonderingen voor maar meestal neem ik op om te zeggen dat ik terugbel als ik een plek langs de weg heb gevonden.

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ray,

 

Dat is minder, ik heb (gelukkig) dit nog niet meegemaakt, mijn software versie is 2.80. Ik gebruik een Sena SRL welke ingebouwd is in mij Shoei Neotec 2.

Mogelijk zit het probleem bij de Cardo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee want het ging met het opnieuw pairen weer mis voordat de Cardo gepaired was.

Ik denk dat het mis gaat wanneer je telefoongesprekken ingeschakeld. Dat zit een functie in die ook in de Garmin drive app zit en het zaak me niets verbazen als dat botst en de problemen veroorzaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al melding gemaakt bij Garmin van het probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard maar gezien en reactie op het gps forum heb ik weinig hoop dat dat iets mee gedaan wordt.

De bereikbaarheid van die helpdesk is ook niet bepaald van deze tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft Cardo een update nodig (nieuwe driver voor BT)?  Heb je dat al geprobeerd? 

 

Edit: ik lees nu dat Garmin al vastloopt voordat je Cardo koppelt; dus het zal idd aan Garmin liggen..

aangepast door Eric
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je bij de XT ook die smartphonelink app van garmin? Dat is ook een gedrocht. Gebruikt zowat een gigabyte aan opslag op telefoon, alleen geen flauw idee voor welke functies dat nodig zou moeten zijn.

edit (ik zie nu dat het allemaal log gegevens te zijn die automatisch worden opgeslagen, weg ermee)

aangepast door RoelH
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ray: Ik heb recent via de mail een melding gedaan aan Garmin (zie het GE-draadje op GPS-forum in Basecamp voor Windows) i.v.m. kaartupdate/download problemen. Kreeg binnen 5 minuten bericht van ontvangst. Na een week gebeld (20 minuten in de wacht) maar toen gewoon te woord gestaan door een medewerker. Heeft niets geholpen, weer een week gewacht en na 10 minuten in de wacht weer te woord gestaan. Heeft tot nog toe niet geholpen maar er is i.i.g. een 'ticket' aangemaakt en men is er mee bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn verwachtingen van de support zijn in ieder geval laag.

 

Met mijn 395 lmts nog wat zou je ook middels die smartlink app routes gekregen op je mail (telefoon) moeten kunnen laden naar je gps zonder tussenkomst van pc. Dat schijnt in het begin te hebben gewerkt en toen is het door een firmware of appupdate ook kapot gemaakt. Geen idee of dat ondertussen al weer werkt.

2 keer een vraag gesteld bij de help desk, nooit reactie gehad. Andere ging over het automatisch herberekenen van routes als gevolg van verkeersinformatie, terwijl herberekenen was uitgeschakeld.

aangepast door RoelH
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, RoelH zei:

Heb je bij de XT ook die smartphonelink app van garmin?

Garmin heeft een nieuwe app, Garmin Drive.
Met die app kan je berichten naar de XT laten sturen. Niet alles is prettig want een sms, mailtje of appje hoeft van mij niet maar de meldingen van Flitsmeister vond ik dan wel heel fijn. Krijg van de telefoon in de helm het geluid en dan op het scherm van de XT wat de melding is.
Ik vermoed dan ook dat die app de oorzaak is van het crashen omdat de functie telefoongesprekken een melding geeft maar de app geeft dezelfde meldingen dus ik denk dat als je beide aan hebt dat het dan mis gaat.
Vanavond weet ik meer want ik moet ergens naartoe dus ik kan even testen of het uitlaten van telefoongesprekken via de Garmin een verschil maakt.
Helemaal uitlaten van de BT voorkomt het crashen. Voordat de Cardo gekoppeld was ging het al mis dus hopen dat het beperkt blijft tot de telefoon en dan ook nog alleen de telefoongesprekken.
Als dat het is dan kan ik wel muziek luisteren en ook de meldingen van de app op het scherm krijgen. Ik ga het zo weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dus puur de telefoon maar helaas wel de complete verbinding.

Telefoon ontkoppeld en toen werkte het wel. Volgende stap is de app verwijderen en dan de telefoon weer te verbinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de Garmin drive app. Die verwijderd en de tekefoon kon gekoppeld blijven, opnieuw geïnstalleerd en het was weer mis.

Dan maar even geen informatie en hopen dat er snel een update komt. Ik ga het melden bij Garmin als ik weer thuis ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...