Ga naar inhoud

Techniek van de toekomst?


VFRikus
 Delen

Aanbevolen berichten

Een andere verplichting wordt het in de auto weergeven van ter plaatse geldende voorschriften ten aanzien van snelheid en verboden, bijvoorbeeld een inhaalverbod. De volgende stap kan zijn dat deze voorschriften gekoppeld worden aan het motormanagement, zodat je ook niet meer harder kán rijden dan je mag. Zonder de eventuele verbetering van de verkeersveiligheid ter discussie te stellen, denk ik niet dat dit het motorrijden leuker maakt.



automatische begrenzing :745:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de wereld steeds minder leuk worden.

Steeds meer controle, steeds minder vrijheid.

Er mogen geen risico's meer bestaan, alles moet veilig.

Ik word echt serieus depressief als ik hier langer dan 1 minuut over nadenk.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik het helemaal mee eens. Komt daar bovenop de voortdurende overschatting van de technische mogelijkheden. Zowat alle nieuwe auto's en navigatiesystemen pretenderen de geldende snelheidslimieten te kennen en er zijn er die ook de borden lezen. Toch slaan ze minstens 20% van de tijd de bal mis. Daarop kan je echt niet verder bouwen. Niet voor de zelfrijdende auto (waarover je steeds minder hoort) en niet voor dit soort vermeende veiligheidsmaatregelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, knalselder said:

Zowat alle nieuwe auto's en navigatiesystemen pretenderen de geldende snelheidslimieten te kennen en er zijn er die ook de borden lezen. Toch slaan ze minstens 20% van de tijd de bal mis.

Absoluut.

Ik heb een Skoda Superb die helemaal afgeladen is met opties en die 'leest' ook de verkeersborden - dat gaat nog heel vaak mis.

Om nog maar te zwijgen van de snelheidslimieten in het kaartmateriaal - ik mag van mijn Superb nog bijna overal 130 km/h 🙂

aangepast door Garfield
Tikfouten bijgewerkt
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij raakt een mens ook nog eens afgestompt door all die betutteling.

Kleine vergelijking met de opkomst van de zak calculator: er kan geen hond meer uit zijn hoofd rekenen.

VFRikus

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze zo doorgaan dan haal ik het kenteken eraf en ga ik a'la Ghostrider op pad. Niet met die snelheden maar wel waar IK wil en niet waar ik MAG want dat is straks niets meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De techniek is mooi. Daar heb ik wel bewondering voor.

 

Maar de toepassing ervan stuit me tegen de borst. Ik ben het met VFrikus eens. De mens gaat afstompen. Weten straks niet meer wat risico’s zijn en het wordt er zeker niet leuker op. 

 

ik ben tegen! Waar kan ik m’n stem uitbrengen? 🤓
 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, VFRikus zei:

Volgens mij raakt een mens ook nog eens afgestompt door all die betutteling.

Kleine vergelijking met de opkomst van de zak calculator: er kan geen hond meer uit zijn hoofd rekenen.

VFRikus

 

  • Haha 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...