Ga naar inhoud

Switchback LED knipperlichten vtec 2002 - 2005


 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Ik heb switchback LED knipperlicht lampjes gekocht.

 

Heeft iemand deze al geïnstalleerd op een VTEC 2002 - 2005 model? Hoor graag tips voordat ik het wiel zelf moet uitvinden :thumpup:

 

Screenshot_20200719-114436.thumb.png.41c60bd6178b2c790dedaa9955f299ae.png

#Aliexpress € 7,65  18%OFF | 2 Pcs 1157 BAY15D P21/5W Led T20 7443 W21/5W Led Lamp Dual Kleur Auto richtingaanwijzer Lamp T25 3157 P27/7W Auto Licht Wit Geel 12V
https://a.aliexpress.com/_B0wIzF

 

 

Groet, Daniël 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb je een extra draad voor nodig dus je zou hem aan moeten sluiten volgens met Amerikaanse schema maar de aansluiting van het EU model zijn zo anders dat het niet een kwestie is van even een draad trekken. Daar had ik destijds al eens naar gekeken.
Het is in feite een duplo lampje zoals er standaard ook in zit maar dan geeft het ene deel wit licht en de andere amber net zoals het originele lampje een 21 - 5V duplo is.
Om een duidelijk signaal te houden zou je ook het 2e deel uit moeten laten schakelen zolang het knipperlicht werkt want anders loop je het risico dat mensen niet goed zien dat je richting aangeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige optie voor mij om ze te plaatsen is als het witte licht uit gaat bij knipperen van RAW. We gaan het proberen, eens kijken of het lukt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd wat het eindresultaat zal zijn. Leuk idee.

 

Mag ik vragen waarom je deze gekocht hebt? Verwacht je wellicht dat deze meer licht zullen geven dan gloeilampen? (Geen idee). Lijkt me een zeer legitieme reden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, DaniëlU said:

De enige optie voor mij om ze te plaatsen is als het witte licht uit gaat bij knipperen van RAW. We gaan het proberen, eens kijken of het lukt!

Dan heb je er een extra schakeling, een extra draad, en een andere fitting voor nodig.
Ik verkoop soortgelijke systemen voor de Blackbird, maar alleen als complete set. En dan kosten ze wel 79 Euro voor een setje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-7-2020 om 16:45, Aficior zei:

Ik ben benieuwd wat het eindresultaat zal zijn. Leuk idee.

 

Mag ik vragen waarom je deze gekocht hebt? Verwacht je wellicht dat deze meer licht zullen geven dan gloeilampen? (Geen idee). Lijkt me een zeer legitieme reden.

 

 

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar wat een mooie plek is voor dagrij verlichting, stukje extra zichtbaarheid. Het plaatsen van een losse led strip (of 2) vind ik niet mooi, nog geen mooi plekje voor gezien in ieder geval.

 

Dit lijkt me de mooiste oplossing en ziet er ook goed uit vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah. Juist. Dus daarom is alles wat lastiger. Duidelijk. Mede namens het antwoord van @AFS Motorparts.

 

Geen gek idee die extra verlichting. Ik volg je even en wens je natuurlijk veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, AFS Motorparts zei:

en een andere fitting

Volgens mij zit er dezelfde duplo fitting in als het achterlicht.
Voor de VS markt hebben ze running lights middels duplo lampjes. Het zijn ook dezelfde lampjes als het achterlicht maar ze hebben om 1 of andere reden de bedrading dusdanig anders gemaakt dat het niet even een draad extra eraan koppelen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vrijdag de vfr bij Johan gebracht, hij geeft aan dat het een stekker / fitting is die voorbereid is op 3 pins. Nu zitten er bij mijn al 7443 LEDS in en gebruik ik maar 2 pins. Moet waarschijnlijk dus zoals hierboven beschreven en extra draad trekken. Wat Als de leds binnen zijn ga ik eens proberen of het lukt. Gelukkig is mijn zwager erg thuis in electronica.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje hetzelfde als tegenwoordig bij veel auto's ook. Dagrijverlichting ui,t knipper aan, knipper uit dagrijverlichting weer aan. Heeft wel wat.:thumpup:

Link naar reactie
Delen op andere sites

had @Solis hier ook niet een keer een topic over?

 

Ging wel om een 2001 versie, maar zal bij beide een vergelijkbare oplossing zijn gok ik.

Vind het wel gaaf staan, zou wel wat zijn op mijn 2001 ook, houd het topic even in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg benieuwd of het gaat lukken. Ziet er in dat filmpje erg mooi en leuk uit. Zeer benieuwd.

 

Over een paar maanden staat ook voor mij weer een bezoek aan Johan gepland. Doe hem de groeten vanuit Frankrijk. (Daar gaan hij en zijn vrouw ook zo graag naartoe).

aangepast door Aficior
Sgreivvaudje chkorizjeert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaaf idee, zou ik ook wel willen. Mooie “how to .....” van te maken hopelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...