Ga naar inhoud

WayPoint nieuwsbrief -> grote storing bij Garmin


 Delen

Aanbevolen berichten

Kreeg gisteravond de volgende e-mail van Waypoint:

 

Beste lezer,

Momenteel heeft Garmin last van een storing waardoor een groot deel van alles wat online moet gebeuren niet mogelijk is. Er wordt door Garmin uiteraard hard gewerkt aan een oplossing maar op dit moment is die er nog niet en het is onduidelijk wanneer die er komt. Garmin kan ons ook niet vertellen wanneer de problemen zijn opgelost.

Garmin Express

Het is momenteel niet mogelijk om je Garmin toestel te voorzien van nieuwe kaarten met behulp van Garmin Express. Dit geldt dus voor de auto en motorsystemen, maar ook voor de fietstoestellen met de Garmin Cycle Map of de handhelds met TopoActive kaarten.

Garmin Connect

Iedereen met een Garmin horloge of fietscomputer die synchroniseert met Garmin Connect zal ook merken dat je actuele gegevens niet in de Garmin Connect App verschijnen. Ook hiervoor moet de App verbinding kunnen maken met de Garmin servers. Al je actuele data blijft wel in je horloge of fietscomputer zitten en kan op een later moment gesynchroniseerd worden. 
Wil je graag je data in Strava tonen (wat normaal gesproken automatisch gaat na een synchronisatie met Garmin Connect) dan is er eventueel een andere oplossing. Ieder Garmin horloge en fietstoestel (Edge serie) kun je aansluiten op de computer. Vervolgens vind je in de map \Garmin\Activity\ een heleboel *.fit bestanden. De bestandsnaam is de datum en tijd. 
Wanneer je inlogt op www.strava.com kun je rechtsboven op de plus klikken en krijg je de mogelijkheid om een activiteit te uploaden. Kies het juiste *.fit bestand en upload deze, geef dan aan of het om hardlopen, wielrennen enz. gaat en je kunt je data bekijken en kudo's verzamelen :-). Ook bij andere platformen zijn er vergelijkbare opties te vinden.

stravaupload.jpg

Ben je juist gewend om een te fietsen route/ koers of hardlooprondje te verzenden naar je horloge of Edge met behulp van Garmin Connect dan zul je merken dat dit ook niet lukt. Dit kun je met behulp van een computer ook voor elkaar krijgen door het *.gpx bestand te kopiëren naar de map \Garmin\NewFiles\ Wanneer je nu je toestel of horloge opstart zal de tocht onder de koersen vermeld staan.

Ook de Garmin helpdesk en website zijn momenteel niet bereikbaar, uiteraard kun je bij ons terecht met vragen, maar het heeft momenteel geen zin om te bellen met betrekking tot vragen over updaten, synchroniseren enz. 

Op ons forum hebben we een topic staan met de actuele status. Als er veranderingen zijn zullen we het daar vermelden.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn gehackt doordat een werknemer op een foute link heeft geklikt, vernam ik uit betrouwbare bron.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat me raden: Facebook?

aangepast door Firefly
spellingchecker...
Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval een ransomware-aanval, wat ze nou wel of niet betaald hebben is volgens mij onduidelijk. Hoe dan ook is het een gigantische operatie, alle computers moeten opnieuw opgezet worden, het liefst zelfs helemaal vervangen. Dus dat gaat nog even duren...

 

https://tweakers.net/nieuws/170184/bronnen-bevestigen-wastedlocker-ransomware-en-vraag-om-losgeld-bij-garmin.html

 

https://www.garmin.com/nl-NL/outage/

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...