Ga naar inhoud

Sie ist wieder da.......


748cc
 Delen

Aanbevolen berichten

Het is vooral veel werk en dat was de reden dat ik m kon overnemen.

 

Lakwerk is top, dat scheelt.

 

Nu nog een setje Dunlops (je hebt voicemail :lol:)

aangepast door MichelDB
Overbodige quote verwijderd
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nog steeds in dubio om koffers aan mijn 36-1 te hangen.

Is jouw set specifiek voor de 36-2?

Wat wil je ervoor hebben compleet, doe me anders even een PB..

 

Ergens is het donders handig, maar het maakt de Vif zo lomp meestal..

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, VFRPascal said:

Ik zit nog steeds in dubio om koffers aan mijn 36-1 te hangen.

Is jouw set specifiek voor de 36-2?

Wat wil je ervoor hebben compleet, doe me anders even een PB..

 

Ergens is het donders handig, maar het maakt de Vif zo lomp meestal..

 

Ik stuur je zo een PB.

 

Ik weet niet of het rack specifiek voor de RC36-2 is. Maar hij past en zit solid as a rock.  Eea is nog te verstellen en ik zou eea iets meer naar binnen (kunnen) brengen denk ik.

 

 

Edit: ik vond de instructies voor de RC36-1; ik heb al deze onderdelen denk ik (plus een aantal meer)

image.png.642d42d50dfee9b66c5733f5f34b85b5.png

aangepast door 748cc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker bezig Leon!

Die rijdt straks weer lekker strak. Die Putoline in de voorvork doet wonderen, Als je de dikte ‘10’ variant hebt, zit je aan de originele viscositeit zoals WP vroeger leverde. In combintie met de YSS en Dunlopjes heb je eeen geweldige stuurmachine. Oja om te optimaliseren; de voorpoten 5mm doorsteken en achter ophogen dmv een Xmm (+/-5mm) vulplaatje(s) 

Waarom ben je niet voor de vol syntheet (nanotec) van Putoline gegaan voor je motorblok? Dat is ook machtig spul voor het blok weet ik uit ervaring. 

Ga je nog de koelvloeistof vervangen voor G12, of blijft die groene meuk erin?

Al met al de waarde is nu al meer dan verdubbeld :lol:!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

~75% MOTUL Medium-Heavy ~25% Putoline;

simpelweg omdat ik nog zoveel Putoline had staan :schater:

 

De YSS is in hoogte verstelbaar; ik heb +3mm aangehouden. Dat had ik bij mijn vorige RC36-2 ook zo. Voor 4mm doorgestoken.

Ik moet nog ff een bef lapje maken om m te beschermen tegen troep van het achterwiel.  Heb ik 40,000km gelden bij mijn VF500F2 gedaan; de YSS ziet er nog uit als nieuw.

 

Ik ben een "firm believer" in MOTUL 5100 voor al mijn Honda's.  

2 jaar geleden was ik "VIP gast" van hun bij de TT en heb daar -zittend aan de bar met een biertje en hapjes- gesproken met een MOTUL chemicus. Hij zou alleen 7100/300V adviseren als ik zelf vol zou racen. Ook voor de trackday was 5100 wat het betref prima.   Ik wissel olie om de 6-8,000km en rijd bij elkaar iets van 15,000-20,000km per jaar....

 

Tripje naar de Action voor de G12+ inderdaad.

 

Voorwiellager ga ik nog vervangen, maar het is nu veels te warm overdag.Middenbok haal ik er ook nog ff af want het is daar aan de onderkant een grote smeerboel. Moet wel ff een pijpsleutel 12 scoren (of een hele smalle dop) want ik kom met de doppen die ik heb er niet lekker bij.

 

En ja, er gaan wat eurotjed en uren in zitten.  

aangepast door crossrunner
Quoten van voorgaand bericht niet nodig
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Al-met-al heb ik dik €800 in de Vif gestoken voordat ze een beetje rijdbaar was.

Ik hou altijd €1000,- aan voor dat doel om een tweedehands voertuig (auto/motor) weer fatsoenlijk te maken; vaak zit er (veel) achterstallig onderhoud aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-8-2020 om 21:04, Sparky zei:

Lekker bezig Leon!

Die rijdt straks weer lekker strak. Die Putoline in de voorvork doet wonderen, Als je de dikte ‘10’ variant hebt, zit je aan de originele viscositeit zoals WP vroeger leverde. In combintie met de YSS en Dunlopjes heb je eeen geweldige stuurmachine. Oja om te optimaliseren; de voorpoten 5mm doorsteken en achter ophogen dmv een Xmm (+/-5mm) vulplaatje(s) 

Waarom ben je niet voor de vol syntheet (nanotec) van Putoline gegaan voor je motorblok? Dat is ook machtig spul voor het blok weet ik uit ervaring. 

Ga je nog de koelvloeistof vervangen voor G12, of blijft die groene meuk erin?

Al met al de waarde is nu al meer dan verdubbeld :lol:!

 

Hallo heren, ik lees deze topic met respect en aandacht. Ben sinds kort in't bezit van mijn eerste VFR (zie mijn topic in FF voorstellen)  Nu ga ik 1 dezer dagen ook bezig e.e.a. te demonteren voor onderhoud e.d.  Nu heb ik een paar vraagjes:

 

hoe kan ik de achterkant een paar millimeter verhogen zoals hierboven wordt vermeld?,

wat houdt G12 in betreffende koelvloeistof??

alvast bedankt voor de medewerking!

 

Enne topjob Leon  respect voor jouw kunde.

aangepast door Dicky
schrijffout, vraag overbodig geworden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het werkplaatshandboek al?

 

Topkuip:

"V-kuip" achter voorwiel los

Zijpanelen er af (weet je al hoe?)

Leg een dikke handdoek op voorspatbord ( just in case)

L/R van tank platkop (inbus) er uit

Binnenkant bovenaan topkuip zitten zwarte binnenpaneeltjes. Losschroeven. Die aan begin kuip zitten in een messing busje dat in het ABS klemt. Die willen wel eens los komen...

Trek stekkers van koplampen

Spiegels er af, nu is de kuip "los"

Je kunt de ruit er nu tussen uit wiebelen

Hij zit nu op 2 horizontale pluggen

Trek iets naar voren, ik laat m dan rusten op het voorspatbord.

Nu kun je makkelijk bij de zwarte stekkerverbinding van het parkeerlicht en de knippers (oranje stekker en een blauwe???)

 

Ophogen:

Motor opbokken

Zadel er  af

Tank wat omhoog (denk ik, ik heb een in hoogte verstelbare YSS)

Draai de moer van de shock boven op wat los. Hierdoor onstaat er ruimte tussen shock en frame.

Je kunt er nu ring(en) tussen schuiven waar je een stukje uitgezaagd hebt om en een U van te maken. 

 

G12+ koop ik bij de Action...

aangepast door 748cc
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...