Ga naar inhoud

Sie ist wieder da.......


748cc
 Delen

Aanbevolen berichten

Heee bedankt voor de uitgebreide en snelle hulp; inmiddels samen met oud-buurjongen de motorfiets al behoorlijk ontmanteld .  Alle kuipdelen eraf (voor paint-shop en mods).  Al nieuwe stuurschakelaars gemonteerd en kroonplaat NTV.  Tot nu toe ging alles perfect (behalve dat ik 1 schroefje - de voorste- van het luchtfilterhuis kwijt ben en ergens op het blok gevallen is. Komt wel weer voort licht. Kwam een erg vies klein filtertje tegen van de carterontluchting.  

aangepast door crossrunner
quoten van voorgaand bericht niet nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mhiam  Ja dat is een straight swap (en veeeel goedkoper)  Vorkpoot diam. is 41 mm; hetzelfde als van een NTV en offset klopt ook. Gelukkig zat het contactslot met inbus en kun je losschroeven (bandit van mijn vrouw is dat niet -soort van antidiefstal bouten die je moet uitboren-)  Zie afbeelding welke je moet hebben.....

Kroonplaat.JPG

aangepast door crossrunner
quoten van voorgaand bericht niet nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-8-2020 om 18:04, 748cc zei:

secondary air filter was YUCK

IMG_20200731_094918.thumb.jpg.065b5c6a43

(ja die stuurgewichten komen ook aan de beurt)

 

 

IMG_20200731_095459.thumb.jpg.e13cd47017

 

 

@748cc  Hoi Leon, ik vond dezelfde verdroogde sec. airfilter.  Kun je daar een nieuwe voor krijgen of heb je die zelf gemaakt van een spons o.i.d.  Alvast bedankt en respect voor je project (heb ook een niet zo'n nette gekocht met verzaagde topkuip en ruit en lelijk superbike ombouw (eigen fabrikaat)  Oja en wat er achter weg kwam; alles bekabeling  van de stuurschakelaars waren aangeknabbeld door een marter!!! Maar hij is inmiddels ontmanteld; dank voor je respons gister.  Maar de km-stand van 38000 haalde me toch over.. Die kun je niet legaal "vervangen" de rest wel.....

Foto 18-08-2020 16 02 43.jpg

aangepast door Dicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dicky

Bedankt! (Ga er 1 bestellen)

 

Die secundaire airfilter kun je nieuw nog steeds bestellen.

Ik zelf heb een (schoon gebruikte) luchtfilter van een crossmotor gehaald bij de motorzaak.

Hier knip ik gewoon steeds een nieuw filter uit, stuk goedkoper :)

Zou geen spons gebruiken.

 

Zo`n model luchtfilter heb ik gratis gehaald.

 

2018-09-2210_52_57.thumb.jpg.c1de568f4fefe46db5401923a10cd8f2.jpg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was dat gewoon een opgeslagen jpg of heb je ook de link van de website?

 

image.png.4994291695e57707d4ed74e6ae1209ba.png

 

 

 

 

 

Oke,

Gevonden Boonstra.........heb er 1 besteld.

 

aangepast door Mhiam
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Dicky zei:

@748cc  Hoi Leon, ik vond dezelfde verdroogde sec. airfilter.  Kun je daar een nieuwe voor krijgen of heb je die zelf gemaakt van een spons o.i.d.

Is gewoon te bestellen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was dit filter ook zo weg gerot.

Dat betekend dat die filters gewoon nog nooit vervangen zijn.

Veel eigenaren wisten vroeger niet van dit tweede airfilter en nu 25 jaar later tref je dit aan.

 

 

aangepast door Mhiam
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, AFS Motorparts zei:

Ik heb er wel mijn twijfels over of zo'n secodairy air filter wel zo vies kan worden met 38.000km. Ik kom ze in elk geval nooit zo tegen bij dit kilometrage...

Net Mhiam hier ook vermeld; meestal weet men niet dat ze er zitten en na 25 jaar zal het beste er af zijn toch. Bovendien was het meer verdroging dan vervuiling bij die van mij dus maak me daar niet ter druk om...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch heb ik er al heel veel gezien die net zo oud of ouder waren, meer kilometers gereden hadden, nooit zijn vervangen, en er toch heel veel beter uitzagen. Onder andere bij mijn eigen motor uit 1999 met 130.000km op de teller. Zelf gereden, zelf onderhouden, nooit gewisseld.
Maar goed, de ene motor is de andere niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorwiellager klonk niet fris op de balanceermachine bij Frank.

 

En jawel, achter een van de keerringen zat wat roestbruine smurrie.... Heb nieuwe SKF's liggen. Morgen ff bij Gerim nieuwe keerringen scoren.   

IMG-20200824-WA0014.thumb.jpeg.98275383e76ad5684c9677b636c28991.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...