Ga naar inhoud

demonteren kuipdeel VFR1200X


ups
 Delen

Aanbevolen berichten

hoi forum leden,

 

ik heb afgelopen donderdag mijn VTEC ingeruild en mijn nieuwe VFR1200X opgehaald.

Natuurlijk zijn er kleine zaken welke gemonteerd moeten worden zoals de Garmin.

 

Ik wil de stroom van de koplamp of van de 12V afhalen.

Om er goed bij te kunnen komen wil ik het linkerscherm verwijderen.

Ik heb intussen de beugel met mistlampen, 2 schroeven en 5 pluggen verwijderd.

 

Nu zit er wel beweging in het kuipdeel, maar ik durf nog kracht te zetten.

Aan de voorkant lijkt er een schuif deel te zitten in de vorm van een pijl.

 

Kan iemand uitleggen wat de volgorde is? Is er werkplaatshandboek o.i.d. waar ik dit in kan terug lezen?

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

ups

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me een beter dan plan dan het via tekst proberen over te brengen. Het zit allemaal niet zo lastig in elkaar geschroefd. Je moet alleen net even weten welke schroeven je moet hebben en in welke richting je de kuipdelen kan bewegen.

 

Als ik het goed begrijp heb je alle noodzakelijke schroeven en clipjes al los. 

Bij de tank zit de kap (cowl) op 2 plaatsen in een klem gedrukt. Dus met beleid de kap aan die zijde los trekken. 

Vervolgens met beleid de kap een horizontale beweging richting de voorkant van de motor maken. Dan moet de kap er af zijn. Vergeet niet om daarna de connectors van knoppen aan de bovenzijde van de kap los te maken.

 

Hoe dan ook. 1 plaatje zegt meer dan 1000 woorden dus wacht even het Werkplaatshandboek af

aangepast door Athome
Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukt.

 

Het filmpje was inderdaad duidelijk.

Morgen een mooi punt vinden om stroom vanaf te nemen.

 

Bedankt,

 

ups

Link naar reactie
Delen op andere sites

Half half. Er is een accessoire stekker maar de accessoire die daarop moet is dan weer een andere stekker genaamd quarter harness waar je het OEM alarm, mistlampen en handvatverwarming op aan kan sluiten plus 1 vrije aansluiting. Of meerdere vrije als je een aantal OEM delen niet hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...