Ga naar inhoud

Koelingfan blijft draaien????


eveline
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

 

Ik ben een weekje aan het toeren in de Eifel. 

Nou kom ik bij mijn motor vanmorgen en zet het contact aan en de ventilator blijft constant draaien van mijn koeling.

Ik wil even kijken of ik ergens mijn kap er af kan halen om te kijken hoeveel koelvloeistof er nog in zit maar dat wordt denk ik pas morgen of zaterdag.

 

Iemand een idee wat het kan zijn? 

Ik heb dit nog nooit gehad.

We zijn net even pauze wezen houden en het is ong 22 graden buiten zonder zon.

 

Temperatuur zie ik niks vreemds aan.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De koelfan wordt ingeschakeld doordat er door de koelvloeistoftemperatuurschakelaar een contact wordt gemaakt naar massa. Die schakelaar kan kapot zijn maar dat acht ik niet waaschijnlijk omdat de fan dan vrijwel zeker niet meer aan gaat.

Wat ik verwacht is dat de draad vanaf die schakelaar naar de koelfan ergens is doorgesleten en nu contact maakt met je frame (=massa).

aangepast door Garfield
Tikfout gecorrigeerd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens, maar als TS inderdaad een 800F heeft is het een modern motormanagement systeem en die willen ook nog wel eens uit voorzorg de fan inschakelen als er een storing in het systeem voorkomt.

VFRikus

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je aan de temperatuur niks vreemds ziet dan zou ik inderdaad eerst naar het idee van Garfield kijken. Dat ligt dan het meest voor de hand denk ik. 
 

Lijkt mij geen tekort aan koelvloeistof want dan zou de temperatuur hoog oplopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, eveline zei:

Ik heb een 800fi uit 1999

Dan maar even in je profiel aanpassen, want dit geeft verwarring.

Het zendertje zit boven op de linker radiator en de draad is goed te volgen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens bekijk ik het forum meestal via de browser op mijn smartphone en daarbij zijn de 'informatieblokken' die je op de gewone website links naast iemand's posts ziet, niet zichtbaar.

aangepast door Garfield
Tikfout gecorrigeerd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Profiel aangepast. 

Ben nu weer thuis en zaterdag toen we vertrokken was hij stil. 

Erg apart. 

 

Ik ga over 3 weken weer naar de Eifel. 

Hij krijgt nog een kleine beurt over 1 week gelukkig. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...