Ga naar inhoud

Ketting smeer systeem


Madfred999
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik zit erover te denken om een kettingsmeer systeem te monteren. Ik rij een kleine 10.000 km per jaar dus ik moet nu 20-25 keer per jaar de ketting smeren.

Op zich vind ik het niet erg, maar een (semi-) automatisch systeem is wel beter natuurlijk. Maar ik wil geen gigantisch bedrag uitgeven voor zo'n systeem.

Het hoeft niet via GPS te werken en ook niet op vacuüm etc.

Ik zit te denken aan een Cobrra systeem, heeft iemand hier al ervaring mee?

Of met de Chinese tegenhanger via Ali

https://nl.aliexpress.com/item/32953598658.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.52042f02p8NGda&algo_pvid=5e46af68-30b6-43e4-aedd-5387ae31c78d&algo_expid=5e46af68-30b6-43e4-aedd-5387ae31c78d-8&btsid=0b0a22a415986898788901325ea30a&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook eens naar Osco en pro-oiler systemen. Daar hebben velen op het forum al ervaring mee.

Via de zoekfunctie is daar aardig wat informatie over terug te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in het verleden verschillende systemen geprobeerd. Uiteindelijk beviel OSCO het beste. Het is wel handbediening maar het doet wat het moet doen op het moment dat jij dat wil. Het is een robuust systeem

Ik heb ook een electrisch systeem met GPS van Pro Oilergeprobeerd. Wellicht dat het aan mij en mijn manier van monteren lag maar dit systeem was voor mij vooral ergenis en lag dus snel in de afvalbak.

Ik heb ook Tutoro geprobeerd. Dit is een automatisch systeem dat werkt op basis trillingen van de motor tijdens het rijden. Het is een volledig mechanisch systeem. Werkte best wel goed maar ik vond het erg lastig af te stellen. Ik heb nooit een fijne afstelling kunnen vinden. De grens tussen een droge ketting en een van vet/olie druipende ketting was niet zo groot in mijn beleving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf dit systeem:

 

https://www.motomoto.nl/mm/nl/kettingsmeersystemen/387-cls-200u-electronisch-gestuurde-kettingsmeer-systeem.html

 

http://cls200.nl/

 

Heeft 10 instelstanden, een vrijloop en een uitstand. Tevens is het systeem te tweaken met een smoorventiel buiten de 10 standen om.

Het systeem werkt pas als de motor loopt en de lichten branden.

Activatie gaat doordat het systeem de accu spanning meet, die veranderd als je rijdt. (bij toeren wissel) Bij stilstaan en stationair draaien werkt het systeem dus niet en geeft het ook geen olie. (bij gas geven daartegen wel)

De uitstand is erg fijn zodat je zelf kunt bepalen of het nu nodig is.

In mijn ervaring 1 van de beste systemen die ik ben tegen gekomen.

 

 

 

 

aangepast door Mhiam
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de osco. Voldoet prima. Makkelijk te monteren. Simpel te gebruiken. Bij het tanken even de plunjer uittrekken. Heb met mijn vorige motor dit ook zo gedaan. Heb 2x mijn ketting moeten vervangen. Dat zou dan betekenen dat ik 45k per ketting zou doen. Overigens met kettingzaagolie. Werkt prima en is 10x goedkoper dan olie van Osco zelf. 

 

Groet,

 

Milwel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de ketting er met de Pro-Oiler 70k onder gehad en toen was hij nog niet op maar de motor was na een schuiver met 120 niet meer rendabel om op te lappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Ray zei:

Ik had de ketting er met de Pro-Oiler 70k onder gehad en toen was hij nog niet op maar de motor was na een schuiver met 120 niet meer rendabel om op te lappen.

Das heel veel. Ik red dat niet. Is wel extreem volgensmij. Als ik ook maar iets hoor tikken of iets dergelijks dan gaat hij eraf en een nieuwe erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...