Ga naar inhoud

Ketting smeer systeem


Madfred999
 Delen

Aanbevolen berichten

4 hours ago, AFS Motorparts said:

Op MotorForum lees ik veel problemen met de Cobrra.
Ik ben zelf importeur van de Loobman, kost slechts 3 tientjes nieuw.
Maar ik moet toegeven dat ik zelf ook de veel duurdere OSCO gebruik.

 

Ging jij vandaag niet op vakantie???  :schater:

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordeel van de Cobrra is dat deze op je stuur gemonteerd zit, meer in zicht je vergeet wellicht minder snel te smeren.

Bij meerdere klanten geïnstalleerd nog geen klachten gehoord, integendeel zelfs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cobrra en OSCO zijn sterk vergelijkbare smeersystemen zijn waarbij de Cobrra goedkoper is. Ik ken Cobrra niet maar het ziet er wel goed uit

 

Of het potje op het stuur een voordeel is, moet je zelf bepalen. 

 

Ik zou zelf overigens niet gauw voor de Ali kloon gaan. Een smeer systeem moet gewoon werken. Je ziet er tijdens gebruik maar heel weinig van. Dus moet je er op vertrouwen. Als je met een paar tientjes meer voor het origineel een kettingset kan besparen, is het nog steeds winst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Cobrra gekocht. Wat meerdere mensen al zeggen, de ALI kloon zou wel eens kwaliteits problemen kunnen hebben.

Of ik het op mijn stuur monteer weet ik nog niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, V4 Rosso zei:

Wanneer Regina een 530 versie uitbrengt is smeren mogelijk helemaal verleden tijd :wijsneus:https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/69-persberichten/25437-bmw-levert-motorketting-die-niet-meer-gesmeerd-hoeft-te-worden

 

Wow dat zou gaaf zijn! Dat zal vast niet lang op zich laten wachten. Denk dat daar wel vraag voor is.

 

De prijzen zijn nog wel wat anders:

https://www.motorfreaks.nl/artikel/nieuws/product-nieuws/bmw-m-endurance-ketting-stellen-en-smeren-ove/40733/artikel.html

 

aangepast door Mhiam
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eens aan het kijken waar ik de Cobrra kan plaatsen. Dat wordt waarschijnlijk op de beugel van de voorrem, past precies. Dan moet ik wel de knop met de rechterhand bedien, maar effe gas loslaten moet geen probleem zijn.

Nu nog de uitgang. Er zit een 4mm (uitwendig) slangetje bij, best wel stug. Die kan ik laten uitkomen bij of het achterste ketting wiel of het voorste.

Ik wil nog wel een Y-stuk plaatsen zodat beide kanten worden gesmeerd.

Slang was iets te kort, maar ik heb nog oliebestendige 6mm (inwendig 4mm) slang. Deze gebruik ik om de slang te verlengen, hierdoor is het begin en einde de originele Cobrra slang

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...