Ga naar inhoud

Ketting smeer systeem


Madfred999
 Delen

Aanbevolen berichten

Altijd het achterste kettingwiel. Mijn OSCO heeft een enkele druppelaar die je iets boven en in de hartlijn van de ketting en het kettingwiel positioneert. Er zijn smeersystemen met doseernippels die dubbel zijn uitgevoerd (links en rechts van de ketting) en vaak in de onderste kettinglijn juist net voor het kettingwiel.

Geen idee wat nu beter is, maar die van mij heeft het zo ruim 50k goed gedaan met dezelfde ketting- en kettingiwielenset.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het wordt gebracht dat BMW met die nieuwe ketting komt, terwijl een bedrijf uit Venlo het heeft ontwikkelend en BMW het heeft gekocht. (van horen zeggen)

 

Zelf heb ik nog een pro-oiler systeem op de schap liggen, alleen nog steeds niet in gebruik:unsure:.

aangepast door RoelH
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat die ketting niet gesmeerd hoeft te worden betekend niet dat hij oneindig mee gaat. Ik denk dat hij ook niet de levensduur van een gewone haalt die met een PO is gesmeerd.

VFRikus

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, RoelH zei:

Jammer dat het wordt gebracht dat BMW met die nieuwe ketting komt, terwijl een bedrijf uit Venlo het heeft ontwikkelend en BMW het heeft gekocht.

Jammer dat je niet zegt wie er dan wel achter de techniek zit. In het artikel staat Regina, Italiaans bedrijf, en BMW gaat dit aanbieden op haar modellen.

 

13 uren geleden, VFRikus zei:

Dat die ketting niet gesmeerd hoeft te worden betekend niet dat hij oneindig mee gaat. Ik denk dat hij ook niet de levensduur van een gewone haalt die met een PO is gesmeerd

 

Dat is ook mijn verwachting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, VFRikus zei:

Dat die ketting niet gesmeerd hoeft te worden betekend niet dat hij oneindig mee gaat. Ik denk dat hij ook niet de levensduur van een gewone haalt die met een PO is gesmeerd.

VFRikus

 

 

Klopt, het is natuurlijk gewoon een vervanging voor ketting smeren. Veel mensen willen dit niet zoeken oplossingen in smeersystemen enz.

Geeft ook bende in de kettingkast op het achterwiel enz.

 

Kortom een mooie oplossing hiervoor. Slijten doet hij dus gewoon en idd de praktijk zal moeten aangeven hoe snel. (zeker bij doorrijders)

Ik zou het ook niet erg vinden om niet meer te smeren. En ik ben niet de enige. 

 

Regina gaat het inderdaad aanbieden via BMW ik verwacht wel dat er bij succes meerdere types gaan komen. 

E.e.a. zal afhangen van de afspraken die er zijn gemaakt. (Mijn Energica staat standaard ook op de Regina ketting)

Link naar reactie
Delen op andere sites

⁹Ik heb tussen verzorgen voor mijn vrouw, het smeersysteem gemonteerd.

Het uiteinde zit in de "geleiding" net vóór het achter kettingwiel, aan de binnenkant van de ketting. Op het einde van de slang zit een 4mm knietje, dat kan ik eenvoudig richten. Het reservoir zit op de beugel van de voorrem.

Links zou qua bediening misschien beter zijn geweest, maar daar zit al de handvatverwarming.

En zo vaak hoef je nu ook weer niet te smeren.

 

 

 

 

20200905_185348.jpg

20200905_185215.jpg

aangepast door Madfred999
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Smuiger zei:

op de ketting is nie goe nie.  dat slingert er zo van af.  Wel mooi weggewerkt zo dat wel

Ok, ik kan het heel eenvoudig verlengen. Dus het moet niet direct op de ketting maar op het kettingwiel worden gedruppeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...