Ga naar inhoud

zadel crosstourer wil niet open


PeterX
 Delen

Aanbevolen berichten

Bij het draaien van de sleutel komt de ontgrendeling van het zadel niet los-  kan ik met loshalen van het spatscherm boven het achterwiel er misschien bij komen? Andere suggesties zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al geprobeerd door gewicht op het zadel te plaatsen bij het ontgrendelen? Bij gebruik van een buddy tasje (bevestiging via banden onder de buddy) heb ik ook wel eens problemen om het slot goed te laten werken. Een keer goed drukken of een klap op de buddy biedt dan soms de uitkomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid:

Even bij het draaien op de achterkant duwen.

Met als bij de tankdop om de sleutel en beetje recht te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een lang stuk ijzerdraad/borgdraad proberen het bewegende deel van het slot weg te drukken in de behuizing.

zal priegelen worden!

 

Ik vermoed dat de montage van het slot aan het frame van je motor  geheel of gedeeltelijk is los gekomen. Die bestaat uit een enkele bout en een borgpen.

 

Laatst was er ook iemand met hetzelfde probleem. Ik kan het alleen niet zo snel terug vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het meedenken! goed mogelijk dat het mechanisme los is gaan zitten- het slotje zit best diep en ga proberen onder het zadel door met iets te drukken maar dit is puur gissen omdat je niets ziet, toch ook maar de bekleding boven het achterwiel losmaken en kijken of ik dan ergens bij kan komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Arno71 zei:

Laatst was er ook iemand met hetzelfde probleem. Ik kan het alleen niet zo snel terug vinden.

Panforum?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nasty ones...

Met veel kracht rammen stampen duwen en trekken aan het zadel, dikke schroevendraaier of breekijzer eronder duwen en omhoog proberen te duwen.

Van onderaf ga je er niet bijkomen.

aangepast door JooST
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht kan iemand met een 1200x naar het ontgrendelmechaniek kijken en daar een foto van maken, misschien dat je dan kunt zien hoe je van buitenaf kunt ontgrendelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks- gisteren bij Ali een endoscoopcameraatje besteld, hoop hiermee te kunnen kijken en met stevig ijzerdraad de vergrendeling los te kunnen krijgen. begrijp dat het geen zin heeft  om de onderkant te demonteren...... Zojuist wel de voor- en twee zijkanten van het zadel los kunnen wrikken en kan dat nu dus iets optillen. Helaas ook hiermee helemaal geen zicht op het slotmechaniek, heeft iemand een foto van de onderkant van het zadel?

aangepast door PeterX
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hele lange dunne schroevendraaier (platte) moet ook lukken als je em van rechts achter onder het zadel weet te krijgen.

 

Ben trouwens benieuwd wat het beeld resultaat is van de camera.

Heb je een linkje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...