Ga naar inhoud

K&N luchtfilter voor VFR800FI past niet


Cyberob
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik had al een tijdje een K&N luchtfilter voor mijn motor (2001) liggen, welke ik vandaag wilde monteren. Helaas kom ik tot de conclusie dat het filter wel in de uitsparing van de luchtbox past, maar dat de rubberen rand te dik is. Hierdoor komen beide delen van de luchtbox niet tegen elkaar en blijf je de rubberen zijkant van het filter zien. Op zich zou je zo kunnen rijden, maar het ziet er vreemd uit. Iemand hier al eerder tegen aan gelopen? Het typenummer van het filter is HA-8098 en zou geschikt zijn voor VFR800 RC46 1998-2010.

 

20200912_171151.jpg

aangepast door Cyberob
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het K&N filter heeft een dikkere rand dan het OEM filter

Het rubber peesje zit in de rand van het deksel en airbox, dit rubber peesje moet verwijdert worden als je een K&N filter plaatst omdat het K&N filter een dikkere rand heeft

 

Even met een klein schroevendraaiertje het rubbertje uit de rand wippen

aangepast door Johan
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de beschrijving van het K&N filter staat dat je het rubber peesje uit het deksel en de airbox moet halen
Peesje?! Kijk, zo leer je nog eens wat! Ik ga morgen een nieuwe poging ondernemen :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

[mention=4095]Johan[/mention]bedankt voor de tip! Het was inderdaad een gevalletje van rtfm :oops:Filter zit er inmiddels in. Hopelijk wordt m'n mengsel niet te arm zo. Maar begreep dat open filter i.c.m. open einddemper nog net binnen de bandbreedte zit.

20200913_131914-COLLAGE.thumb.jpg.26ffea09236b80c64e6c63d3b904a376.jpg

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...