Ga naar inhoud

Dashboardprobleem toerenteller + snelheidsmeter (R1 weerstand?)


 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi forumleden.

 

Met mijn VFR800FI van 1999 heb ik het volgende probleem:
Accu loopt snel leeg, accu vervangen.
Motor blijkt nog steeds niet te starten.
De zekering (20A) van mijn brandstofpomp ging steeds kapot en het leek aan de CDI te liggen.
Gebruikte CDI met hetzelfde type no gekocht en aangesloten. De brandstofpomp doet het weer en de motor loopt als vanouds.
Echter zowel de snelheidsmeter als de toerenteller doen het niet, ook niet met de originele defecte CDI.
Na bestuderen diverse threads op dit forum verdenk ik de spanningsregelaar.
Wat zou er loos zijn met beide klokken, het LCD scherm telt wel gewoon de afstand.

 

Ergens heb ik iets gevonden over een R1 weerstand vervangen. 

Is er iemand op dit forum die dit soort zaken kan repareren of inzicht kan geven hoe eea aan te pakken?

Alvast bedankt! 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide klokken kunnen kapot zijn heb een tellerset gekocht waar ze ook kapot waren. Daar waren wat dingen op het printplaatje verbrand denk dat het wel te vervangen is. Het digitale display deed het ook nog gewoon.

 

 

Km teller

2057739569_doorgebrand(1).thumb.jpg.5f94782740f8cef89a06cc3f4aa33299.jpg

 

Toerenteller

151711714_doorgebrand(2).thumb.jpg.95e59f8e7207ac611fb236ba65ef9ec6.jpg

 

Tellerset is makkelijk uit elkaar te halen hoor paar schroefjes

1157179610_Tellerset(1)(Middel).thumb.jpg.d6a8a5d3709d67fdad370e7935853797.jpg765629336_Tellerset(2)(Middel).thumb.jpg.b72f2823a9f1d3ab2c5258048299d189.jpg3478373_Tellerset(14)(Middel).thumb.jpg.f16f348970303eac86b27faab0584815.jpg

aangepast door klein
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor de duidelijke foto's. Die van mij zien er precies hetzelfde uit maar blijkbaar is er een weerstand opgeblazen (zie foto's). Weet jij of iemand anders misschien ook om welke weerstand dit gaat en of ze voor beide tellers hetzelfde zijn? 

WhatsApp Image 2020-09-13 at 14.26.59.jpeg

WhatsApp Image 2020-09-13 at 14.23.14.jpeg

WhatsApp Image 2020-09-13 at 14.23.14 (1).jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal van de week even kijken bij de goede weerstanden dan maak ik wel een foto gaat goed komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukt hoor alstu volgens mij is dat een weerstand van  30 Ω, +/_5%

735500202_WhatsAppImage2020-09-17at19_56_20.thumb.jpeg.22486842c5e558959151fd1ceb5feb99.jpeg

 

 

 

 

aangepast door klein
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Maar klopt het dat de kleurcode "oranje - zwart - zwart- goud" is? Want dat zou betekenen dat het 30 Ohm is in plaats van 3 geloof ik. En is het dezelfde weerstand voor beide tellers? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas helaas. Weerstanden vervangen en tellers weer in dashboard gemonteerd aangesloten en motor gestart. Direct weer rook uit de tellers. Resultaat: beide weerstanden weer doorgebrand. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

aangepast door Plopkoek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben die andere ook geen klap gehad dat je ook die zou moeten vervangen ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...