Ga naar inhoud

Toerental


Schapekop
 Delen

Aanbevolen berichten

Een vraag aan de Techneuten,

 

Nu Tweemaal ondervonden in een halfjaar dat mijn VFR800 VTEC afslaat bij bv het naderen van een rotonde, afremmen terugschakelen, plots sllaat de motor af.

Direct de koppeling weer op laten komen en de motor slaat gewoon weer aan....

Wat kan de oorzaak hiervan zijn?

 

gr, Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij wilde het wel eens helpen om het stationair toerental iets omhoog te draaien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn massaproblemen had ik soortgelijke verschijnselen alleen bij mij sloeg hij niet altijd gelijk weer aan. Maar even later werkte alles weer. Dat maakt het opzoeken van het probleem er niet makkelijker op.

Bekende blauwe stekker en gele stekker.
De gele stekker is een verzameling van alle massadraden in de voorkant van je fiets en vanuit daar gaat het met een dun draadje door de blauwe stekker naar massa. Ik heb gewoon een "dikke" draad direct op de gele stekker gesoldeerd en aan massa geknoopt. Wat het probleem heeft verholpen.

 

[edit]
Niet perongeluk de dodemansknop net aangetikt tijdens het gas terugnemen of een handeling waardoor je hem zou kunnen aanraken? Had ik een tijdje terug bij een club ritje ook.. En ik mij maar afvragen waarom ik niet sneller ging bij koppeling los en gas erop...:tease:

aangepast door RoelH
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt op een wat laag stationair toerental. Dat in combinatie met een vuile injector kan wel voor dit soort problemen zorgen. Injector reiniger erin. Toerental checken bij warme motor. Zal niet veel geks zijn, blijft een VFR😜

aangepast door VFRdaan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de vacuüm slangen gaat bekijken, dan is het een optie om je “starter valves “ ook meteen te synchroniseren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...