Ga naar inhoud

remhandle verstellen


Johan_Dr88
 Delen

Aanbevolen berichten

De remhandle van een vfr800fi staat vrij hoog en is niet of weinig naar beneden te stellen naar een goede ergonomische stand. Ik heb er nu, als tussenoplossing, een 22mm stuurophoging voor een superbikestuur tussen gemonteerd.. zo kan ik de handle toch iets omlaag krijgen. Zijn hier mooiere oplossingen voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of ik het wel helemaal snap met een stuurophoging vanwege een remhandle :scratchchin:
Om de handle omlaag te draaien hoef je alleen maar de 2 boutjes (of misschien zelfs maar 1) van de handle/reservoir los te draaien en dan kantel je het geheel voorover.
Dat doe ik standaard met alle motoren waar ik op rijd want die staan standaard allemaal te hoog voor een natuurlijke lijn van arm met hand.
Bij de CT heb ik het niet 100% vast gedraaid (wel met wat locktite tegen lostrillen) zodat ik die altijd wat kan verdraaien wanneer ik offroad ga maar dat is bij een Fi niet van toepassing maar wel voor tijdelijk misschien om wat te spelen om de perfecte stand te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het oliereservoir zit al tegen het stuur... verder draaien gaat niet. Vandaar een ophoging om het reservoir verder van het stuur te krijgen en daarmee weer wat ruimte te krijgen om de handle naar beneden te draaien... 

handle.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hij kan inderdaad iets, maar de ruimte is beperkt uiteindelijk buigen je pennetjes van het remlicht schakelaartje mee, maar hij kan eigenlijk net niet ver genoeg als je wat langer bent. 

Ik kan er zelf wel mee leven maar voor de perfecte stand zou hij inderdaad iets verder moeten kunnen. 

 

Als je een Superbike stuur zou monteren kan het wel.... Alleen persoonlijk vind ik dat net als een verhoogd ruitje echt niet bij de motor passen, dan moet je een crosstourer gaan rijden (is mijn persoonlijke mening 😬👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...