Ga naar inhoud

cardo freecom 2 vraagje


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik kan niet echt een forum vinden om mijn vraag te stellen dus hier maar proberen omdat velen van jullie vast ook met een bluetooth intercom rondrijden.

 

Sinds mei heb ik met mijn lieftallige duo een cardo freecom 2 op onze helmen, gepaird voor intercom voor ons beide en ik hoor de navigatie. Nu heb ik al een tijdje dat ik de intercom verbinding niet kan openen en mijn vrouw wel. 

Heb alles al teruggezet naar fabriekinstellingen en alles weer opnieuw gekoppeld maar blijf het probleem houden. Ook praat de navigatie soms heel snel en onverstaanbaar. Wie heeft hetzelfde probleem gehad en het verholpen?

Maakt het nog iets uit welke cardo we gebruiken om de navigatie mee te koppelen?

 

de moderator moet mijn vraag maar in de goede groep zetten.

 

mvgr VFRené

 

 

aangepast door crossrunner
verplaatst vanuit diversen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi VFRene,

ik heb een Cardo scala 4 (ouder model) en heb eigenlijk nooit dat soort problemen ondervonden.

Helaas kan ik je dus niet helpen, succes.

 

Petrovski

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koppel de Freecom eens aan de app op je smartphone. Hiermee kan je eenvoudig instellingen wijzigen. Speel hier eens mee.

Ik heb zelf ook een Freecom 2 set. Ik ervaar wat problemen met de intercom als ik "Parallel Audio Linking" heb aan staan. Dus die staat bij mij uit.

Voor rest gaat alles goed voor mij. Headsets blijven een Bluetooth verbinding en helaas is dit gewoon een ramp. Voor de 1 een probleemloos apparaat voor de ander blijft het klooien.

 

Overigens is je navigatie een Garmin?

Mijn Buurman heeft alleen nog maar Garmin apparaten gehad en een paar generaties Cardo Headsets voor hem en zijn vrouw. Hij heeft veel problemen met de verbindingen.

Ik heb zelf een Garmin, TomTom en Smartphone gebruikt voor de navigatie. Met de Garmin had ik de meeste problemen. De volgorde van aanzetten was bij erg belangrijk. Eerst Garmin aanzetten daarna mijn headset en wachten totdat deze gekoppeld was aan de Garmin en dan pas de headset van mijn vrouw koppelen aan de mijne. Dat zorgde voor de minste problemen.

Met de Rider had ik veel minder problemen en de smartphone levert bijna geen problemen meer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

via Ten Kate motoren contact gehad met importeur van cardo en die kwam met volgende oplossing: als cardo zegt, "not available" is het vaak zo dat gps op verkeerd kanaal is gekoppeld. Dit nu veranderd en verhip, het werkt bijna naar behoren. Via de app zo ingesteld dat als er intercom-verkeer is, de route-informatie niet uitgesproken wordt want mijn lieftallige duo werd er gek van als ik de helft van haar soms uitvoerige verhalen niet meekreeg. Maar ik denk dat ik dat maar weer terugdraai want nu valt geregeld de bluetooth-verbinding tussen garmin 590 en de cardo weg. Maar even mee pielen of het helpt om dat via de app weer uit te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...