Ga naar inhoud

Tankdop slot


Rbpreurink
 Delen

Aanbevolen berichten

Goede avond ik heb een vraagje.

Ik krijg mijn tankdop niet meer open het is mij 1 keer gelukt maar nu niet meer.

1 sleutel is helaas al gesneuveld. 

 

Het lijkt of de sleutel er niet ver genoeg in het slotje wil.

Hoe krijg ik mijn dop nu open??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zo dat de tank vacuum trekt? 

Dat heb ik nl meegemaakt, sleutel was haast niet meer om te draaien ...

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit de gebroken sleutel er nog in?
Normaal wil het wel eens helpen als je tijdens het omdraaien van de sleutel op de dop duwt.
In ieder geval nooit forceren. Niet open willen is vervelend maar niet open willen met een afgebroken sleutel in het slot is vele malen vervelender en een stuk lastiger op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee de sleutel zit niet in het slot vast had hem nog optijd eruit maar hij is wel gebroken en niet bruikbaar meer.

 

Ook met hard drukken draait de sleutel niet en het lijkt of de sleutel niet helemaal het slot meer in wil.

Kan ik het slot breken zodat ie wel open gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slot breken zonder schade aan de tank..... weinig kans.

 

Eerst even lekker het slot maar ook de rand van de dop goed insprayen met vet, kruipolie of wd40 ofzo (*).

Zet eerst de sleutel even in de werkbank zodat deze goed recht is, de Honda sleutels zijn van wat slap staal.

Met beleid de sleutel links en rechts bewegen over de lange kant van de sleutel zodat de sleutel niet buigt. 
Pas als je zeker weet dat de sleutel er diep genoeg inzit kun je proberen te draaien, eventueel met een punttang op het laatste zichtbare stuk ijzer, en dus niet aan het zwarte handvat, daardoor zet je geen kracht op de sleutel om breken te voorkomen.

Maak een drukkende pompende beweging op de tankdop terwijl je de sleutel probeert te draaien.

 

Als je de werking van de tankdop een beetje snapt kun je nog de tankring loshalen en met een dunne haak proberen de sluitpin in te drukken, die zijn meestal de boosdoener in dit geval.

 

*) Komen straks weer een hoop reacties dat je dat niet met vet moet doen maar met gebleekte hars van de eikenbloem geoost in mei maar dat leg je naast je neer  :D

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk niet zonder schade.
Probeer eens slotspray en als je de mogelijkheid hebt daarna goed schoonblazen met perslucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, JooST said:

Slot breken zonder schade aan de tank..... weinig kans.

 

 

 

 

Slot uitboren kan zonder schade aan tank, je zult de tank daarna wel goed moeten schoonmaken van binnen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Joost al schreef, meestal blijft de sluitpin steken onder de binnenrand van de tankopening. Vaak door vervuiling of corrosie....
Je ziet vaak witte aanslag aan de binnenkant van de dop.

Inderdaad de montagebouten van de tankring losmaken, en proberen de boel te bewegen terwijl je kruipolie gebruikt (en geen hars van de eikenbloem :nono: ).

Het klopt dat de sleutel er niet helemaal in gaat, dat is bij vrijwel alle Honda's zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerdere malen (niet bij mij) de dop open gekregen door lichte druk op de sleutel te zetten de dop indrukken en met een kunstof hamer op de dop te kloppen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tankring een paar slagen losdraaien (inbusbouten).

tankring in zijn geheel naar achteren duwen maar ook op de dop zelf duwen en tegelijk de sleutel omdraaien.

de sleutel zou zelf makkelijk om te draaien moeten zijn, ga hem niet forceren dan is hij zoals al gezegd zo kapot

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...