Ga naar inhoud

Sjoemel kilometers.


Anton
 Delen

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden, Bas750 zei:

Als je dit wil invoeren, dan moet dat niks kosten, maar een boete opleveren als je het niet zou doen, ik zou het bizar vinden dat het invoeren van een km stand geld zou kosten. Dus: gewoon een oproep per DigiD om te laten registreren, en bij niet registreren voor een bepaalde datum een administratieve boete. Klaar. Niet bestraffen, maar belonen, en dat belonen is een gratis notering.

Als mensen die zelf de kilometerstand terugdraaien ook zelf de registratie moeten doen wat is dan de winst?
Ik wil ook niet dat het geld kost en daarom moet het gratis zijn wanneer je de motor bij een dealer in onderhoud hebt, die moeten dan toch al in de computer zijn om de factuur te draaien en dan is het een paar toetsaanslagen extra om de registratie te doen.
Ben je echter net als ik iemand die alle onderhoud zelf doet dan vind ik niet dat we van de dealer kunnen verlangen om werkzaamheden voor niets te doen want ik koop wel veel onderdelen bij de dealer maar er zijn heel veel doe het zelfers die nog steeds denken dat op het internet alles goedkoper is dus verdienen de dealers ook al niets aan hun via de onderdelenverkoop. Moeten zij dan ook nog voor de kosten opdraaien zodat wij eerlijkere motoren kunnen kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De overheid wil iets dat ons geld moet kosten, daarom zeg ik draai het om.

ik kom ook nooit bij een dealer hooguit om onderdelen te halen... 

Sowieso vindt ik dat een dealer een onderzoeksplicht heeft, net als een consument, en als dat leidt tot hogere prijzen, so be it. Bottom line voor mij is dat de overheid iets wil bereiken, en je krijgt nou eenmaal sneller iets op de rails als je beloont ipv bestraft, oftewel gratis registratie! ( net wat je zegt, het zijn een paar toets aanslagen, moeite van niks, maar ja de (r)overheid ziet een mogelijkheid tot geld innen die niks te maken heeft met veiligheid of whatever iets anders)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Athome zei:

Dat komt er eigenlijk ook op neer dat je de kentekenregistratie (bij aankoop motor bijv) ook zelf moet kunnen doen

Dat kan al.
Ik heb zojuist via de site van de RDW mijn nieuwe motor overgeschreven met behulp van de DigiD app en betaald met Ideal.
Enige wat je nodig hebt is het documentnummer van het kenteken en beide delen van de tenaamstellingscode.
Dit kan je zelfs ter plekke bij aanschaf van een motor meteen regelen.

Maar goed, dat is off-topic en zoals aangegeven niet wenselijk voor een kentekenregistratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij aanschaf van een (gebruikte) motor koop je een 2e teller. die met de laagste stand zet je erop als je naar een dealer moet. Die registreert. Je rijdt, doe es gek, 500km en zet de teller erop met de hoge stand. Rij lekker 6,000km en zet de 1e teller er weer op als je toch naar een garage moet...........

Wie kwaad wil vindt ALTIJD wel een weg....    

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Ray zei:

Ik wil ook niet dat het geld kost en daarom moet het gratis zijn wanneer je de motor bij een dealer in onderhoud hebt, die moeten dan toch al in de computer zijn om de factuur te draaien en dan is het een paar toetsaanslagen extra om de registratie te doen.

Dat wordt bij velen al geregistreerd en in je onderhoudsboekje geschreven. Alleen is die data niet centraal (landelijk) beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, 748cc zei:

Bij aanschaf van een (gebruikte) motor koop je een 2e teller. die met de laagste stand zet je erop als je naar een dealer moet. Die registreert. Je rijdt, doe es gek, 500km en zet de teller erop met de hoge stand. Rij lekker 6,000km en zet de 1e teller er weer op als je toch naar een garage moet...........

Wie kwaad wil vindt ALTIJD wel een weg....   

Dat gaast niet zomaar bij elke motor. Als de in de teller opgeslagen stand niet overeenkomt met die in de centrale regeleenheid opgeslagen stand gaat de tellerstand knipperen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/17/2020 at 10:41 PM, BlackVfr said:

 

Dus nee vind dit niet correct dat dit de schuld van de consument is, men wil koste wat 't kost geld verdienen is mijn mening, en niet hun klanten met een goede motor de weg op sturen met eerlijke info (nee ik wil niet iedereen over een kam scheren!) 

 

Ik zeg ook niet dat het "de schuld is" van de consument.
Kopen en verkopen is een spel tussen de koper en de verkoper.
Als de kopers geen motoren willen met hogere km-standen, dan heeft de verkoper (bijvoorbeeld de dealer) ook geen interesse in het inruilen van deze motoren.
En bij particulieren onderling wil de verkoper graag de hoogste prijs voor de motor waar hij vanaf wil.
Dan is het dus (economisch) interessant om km-standen terug te draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...