Ga naar inhoud

Basecamp backup herstel werkt niet


 Delen

Aanbevolen berichten

Bij mijn nieuwe leven was het ook tijd voor een nieuwe laptop maar nu had ik even tijd om alles vanuit Basecamp over te zetten van de oude naar de nieuwe maar daar gaat iets niet goed.

Ik heb een backup gemaakt van de oude maar wanneer ik deze wil herstellen op de nieuwe krijg ik een foutmelding "Kan beschikbare schrijfruimte niet bepalen".
Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen/omzeilen?

Op het www kon ik niets vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas Ray, ik heb enkele jaren geleden hetzelfde probleem ondervonden. Ben afgestapt van Basecamp, doe nu alles met "Tyre" ....

Succes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom een back-up van Basecamp installeren? Je kunt toch ook een "verse" versie op je "verse" laptop zetten?  Wat raak je daarmee kwijt? 

Moet je misschien alleen je routes even handmatig overzetten.

 

Of mis ik hier iets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet ik alle routes handmatig exporteren en weer importeren. Enig idee wat voor verzameling ik door de jaren heen heb opgebouwd :tease:

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die draait al sinds het begin op Windows 10.

@VFRikus
ik heb nog geen contact met Garmin opgenomen omdat ik ten eerste denk dat het te maken heeft met dat ik in deze een SSD heb een ten 2e omdat ik verwacht dat ik hier vele malen sneller en antwoord heb want mijn ervaring met Garmin is dat een reactie dat tussen de 3 en 6 weken ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SSD maakt geen verschil.

Mijn ervaring met Garmin is dat ze vlot reageren, maar die ervaring dateert al van een poosje terug.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, VFRikus zei:

maar die ervaring dateert al van een poosje terug. 

Die van mij zijn zeer recent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens in je profiel op je computer staat de hele verzameling, als je deze kopieert op usb stick of iets dergelijks kan je zo de hele zooi overzetten. Met mappenstructuur en al, zo heb ik het in ieder geval ook een keer gedaan. Voor de zekerheid altijd eerst even de originele bestanden die je gaat overschrijven back-uppen ;)

 

C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Garmin\BaseCamp\Database\4.7

En dan de bestanden alldata.gdb en folderdata.gfi dacht ik.

Misschien dat het verschil in BaseCamp versies nog roet in het eten kan gooien.

 

Mogelijk moet je eerst in de weergave instellingen van je verkenner/explorer aanzetten dat verborgen bestanden en mappen worden weergegeven. De map AppData is een o.a. een verborgen map.
image.thumb.png.14092360d2bdcec5ef4567ca953cc731.png

aangepast door RoelH
Link naar reactie
Delen op andere sites

De AppData kom ik vaker, die weet ik wel te vinden. Daar is ook de enige mogelijkheid om een HTML handtekening in Outlook te zetten.

Zak vandaag of morgen eens kijken, moet op maandag werken tot 19 uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alldata.gdb en folderdata.gfi worden in ieder geval geupdate (datum laatst gewijzigd) wanneer je BaseCamp afsluit nadat je een nieuwe map + nieuwe lijst hebt aangemaakt.

Zojuist gespeeld met de backup functie in basecamp.
- een backup maken gaf geen problemen

- een backup inladen vereiste echter dat ik basecamp moest uitvoeren als administrator. (rechtermuisknop op snelkoppeling) al lijkt het erop omdat in eerste instantie de standaard map voor backups ook de AppData/roaming is. 2e keer was openen als administrator niet nodig. (backup had ik ergens anders opgeslagen)
Het laden van de backup deed je dat rechtstreeks van een usb of had je het eerst naar je lokale (c:\...) schijf gekopieerd? Heb ook al eens meegemaakt dat het dan niet helemaal lekker gaat met andere dingen.

aangepast door RoelH
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Ray zei:

Dan moet ik alle routes handmatig exporteren en weer importeren. Enig idee wat voor verzameling ik door de jaren heen heb opgebouwd :tease:

Die staan toch in een centrale map?  Effe knippen en plakken denk ik dan...... 

Maar ik begrijp dat jij er een andere opslagmethode gebruikt dan ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...